Sākums » E-veselība » VI sniedz skaidrojumu par problēmām e-veselības lietošanā
VI sniedz skaidrojumu par problēmām e-veselības lietošanā

VI sniedz skaidrojumu par problēmām e-veselības lietošanā

Veselības inspekcija (VI) kopš 2018.gada janvāra, kad darbību uzsāka E-veselības sistēma,  ir saņēmusi  24 ārstniecības personu iesniegumus par problēmām e-veselības sistēmas lietošanā.

Kā skaidro VI, E-veselības sistēmas lietotājs “veselības aprūpes profesionālis” tiek veidots, pamatojoties uz  Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistrā esošiem datiem, ko sniedz ārstniecības iestāde par personām, kas uzsāk vai pārtrauc darba attiecības ārstniecības iestādē.

Visbiežākās problēmas:

  1. Ārstniecības persona  nevar pieslēgties E-veselībai – kļūda “lietotājam nav definēts claim”.

Kļūdas  iemesls un risinājumi:

  1. ārstniecības iestāde, kurā persona strādā, nav pieprasījusi ārstniecības personai piekļuvi E-veselības sistēmai (visas darbības ir noteiktas ārstniecības iestādes noslēgtajā līgumā ar NVD par E-veselības sistēmas izmantošanu) . Ārstniecības personai jāvēršas pie ārstniecības iestādes atbildīgās personas, kas piesaka  e-veselības lietotājus (tehniskais administrators).
  2. ārstniecības iestāde nav paziņojusi Veselības inspekcijas Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistram par ārstniecības personu, ka tā uzsāk darba attiecības ārstniecības iestādē. Ārstniecības personai jāvēršas pie ārstniecības iestādes vadītāja vai personāla daļā.
  1. Ārstniecības persona pieslēdzas E-veselībai, bet parāda  – “lietotājam nav definēts claim: MedicalPractitionerCertificatear OID”.

Kļūdas  iemesls un risinājumi:

  1. Veselības inspekcijas Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistrā iztrūkst informācijas par ārstniecības personas sertifikātu, bet šī kļūda neliedz turpināt darbu e-veselībā. Ārstam rezidentam, pieslēdzoties  E-veselības sistēmai, var tikt attēlots šāds paziņojums, jo ārstam rezidentam  nav sertifikāts specialitātē, paziņojumam šajā gadījumā ir informatīvs raksturs, līdz ar to tas neliedz  rezidentam turpināt darbu sistēmā.
  2. Ja ārstam vai ārsta palīgam ir sertifikāts specialitātē, nepieciešams precizēt vai informācija par sertifikātu ir reģistrēta reģistrā, to var pārbaudīt http://www.vi.gov.lv/lv/pr . Ja informācija par sertifikātu specialitātē iztrūkst, nepieciešams sazināties ar Veselības inspekcijas Reģistru nodaļu: registri@vi.gov.lv, 67387662.

VI vērš uzmanību, ka Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistrā dati ir tik korekti un precīzi, cik korekti un savlaicīgi tos sniedz ārstniecības iestāde.  E- veselības sistēmas lietotāja tiesības (t.i. izrakstīt receptes, darba nespējas lapas), nosaka ārstniecības iestāde, kurā ārstniecības persona sniedz pakalpojumus. Ārstniecības iestādes atbildīgā persona izveido lietotāja pieeju E-veselība sistēmai.

Ja tomēr lietojot sistēmu, rodas problēmas, VI aicina sazināties ar Veselības inspekcijas Reģistru nodaļu registri@vi.gov.lv, 67081659, kas sadarbībā ar Nacionālo veselības dienestu risinās problēmu.

www.farmacija-mic.lv

 

Viens komentārs

  1. Laikam problēmas ir tikai ārsiem, vai aptieku problēmas ar e- veselību nav apkopotas??

Jūsu komentārs

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.Atzīmētie lauki ir obligāti *

*