Sākums » E-veselība » Zvanu skaits e-veselības lietotāju atbalsta dienestam gandrīz desmitkāršojies

Zvanu skaits e-veselības lietotāju atbalsta dienestam gandrīz desmitkāršojies

E-veselības sistēmas lietošanai kļūstot par obligātu, zvanu skaits sistēmas lietotāju Atbalsta dienestam teju desmitkāršojies, ziņo nacionālā informācijas aģentūra LETA.

Konsultācijas par sistēmas pakalpojumu lietošanu Nacionālā veselības dienesta (NVD) izveidotais Atbalsta dienests telefoniski sniedz katru dienu no plkst. 8 līdz 20. Šī gada pirmajā darba dienā, 2.janvārī, Atbalsta dienestā būtiski pieauga saņemto zvanu skaits. Vairāk nekā 90% zvanu tika saņemti no ārstniecības personām un farmaceitiem, kuri vēlējās konsultēties par e-veselības lietošanu. Savukārt turpmākajās dienās speciālistu zvanu skaits samazinājās, saskaņā ar NVD datiem ziņo LETA.

2.janvārī kopumā saņemti 1228 zvani, no kuriem 1155 zvani no ārstniecības personām un farmaceitiem, savukārt 73 zvani – no iedzīvotājiem. Savukārt 3.janvārī kopumā saņemti 688 zvani – no tiem 623 zvani no ārstniecības personām un farmaceitiem, savukārt 65 zvani no iedzīvotājiem. 2017.gada decembra sākumā no speciālistiem tika saņemti aptuveni 130 zvani dienā, savukārt no iedzīvotājiem – aptuveni 15 zvani dienā.

Visbiežāk ārstniecības personas un farmaceitus interesē, kā elektronizēt (ievadīt e-veselības sistēmā) papīra recepti vai darbnespējas lapu, ja tā ir izsniegta pacientam pirms 2018.gada 1.janvāra. Atsevišķos gadījumos konsultācija tiek sniegta, jo izrakstītajā e-receptē nav korekti aizpildīta informācija no ārsta puses, piemēram, nav norādīts precīzs diagnozes kods. Tas ir svarīgi, jo kompensējamo medikamentu izrakstīšana notiek atbilstoši noteiktām diagnozēm, uzsvēris NVD.

Speciālisti arīdzan interesējas, kādos gadījumos pēc 1.janvāra ārstniecības personām jāturpina izrakstīt papīra receptes. Atbalsta dienesta pakalpojumus aktīvi izmanto ārsti, kuri e-veselības lietošanas līgumu noslēdza tikai pagājušā gada nogalē un vēl nav pilnībā apguvuši visas sistēmas lietošanas nianses.

Ja e-veselības lietotāju Atbalsta dienestu nevar sazvanīt, bet konsultācija ir nepieciešama nekavējoties, NVD aicina sazināties ar Nacionālā veselības dienesta teritoriālajām nodaļām.

Savukārt no iedzīvotāju puses Atbalsta dienestā visbiežāk tiek saņemti jautājumi, kas ir saistīti ar iesnieguma iesniegšanu pabalsta pieprasīšanai Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrā (VSAA), ja e-veselības sistēmā ir noslēgta e-darbnespējas lapa. Skaidrojums par to ir pieejams gan e-veselības portālā, gan VSAA mājaslapā.

www.farmacija-mic.lv

 

Jūsu komentārs

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.Atzīmētie lauki ir obligāti *

*