Sākums » Farmācija » NVD skaidro e-receptes lietošanas kārtību aptiekā
NVD skaidro e-receptes lietošanas kārtību aptiekā

NVD skaidro e-receptes lietošanas kārtību aptiekā

Lai izglītotu aptieku apmeklētājus un atgādinātu farmaceitiem par kārtību, kādā iedzīvotājiem iespējams saņemt e-recepšu medikamentus, Nacionālais veselības dienests (NVD) informē par e-recepšu medikamentu izsniegšanas iespējām.

Lai pacientiem nodrošinātu iespēju saņemt e-receptes zāles jebkurā aptiekā, arī aptiekā, kurā E-veselību vēl nelieto, ārstam ir paredzēta iespēja e-recepti izdrukāt uz noteikta parauga papīra veidlapas, vienlaikus E-veselības sistēmā atzīmējot veidlapas un sērijas numuru.

Lai šādās situācijās aptiekām netiktu radīti zaudējumi un tiktu novērsta dubulta medikamentu izņemšana, NVD aicina farmaceitus un farmaceitu asistentus pirms e-recepšu medikamentu izsniegšanas pārliecināties, vai e-receptē ir norādīti arī papīra receptes veidlapas sērija un numurs (ja e-receptē tie ir norādīti, farmaceitiem obligāti jālūdz klientiem papīra recepti atstāt aptiekā, lai novērstu situāciju, kad pacients izrakstīto medikamentu saņem gan ar e-recepti, gan ar recepti papīra formā).

 

Kā iegādāties recepšu medikamentus?

  • Lai pacients aptiekā pats varētu iegādāties viņam izrakstītos e-recepšu medikamentus, aptiekā jāuzrāda tikai personu apliecinošs dokuments (pase vai eID karte).
  • Savukārt, lai e-receptes medikamentus pacienta vietā varētu iegādāties cita persona (piemēram, kaimiņš, radinieks vai kāds cits), šai personai aptiekā:
  • jānosauc vai jāuzrāda e-receptes numurs (e-receptes numuru iespējams pajautāt ģimenes ārstam e-receptes izrakstīšanas laikā vai apskatīt E-veselības portālā);
  • jānosauc pacienta vārds un uzvārds (ja identifikācijas numurs un vārds sakrīt, farmaceits var izsniegt zāles);
  • jāuzrāda sava pase vai eID karte (pircēja dokumentu uzrādīt nepieciešams, lai farmaceits E-veselības sistēmā varētu atzīmēt zāļu saņēmēju).

Informatīvie materiāli iedzīvotājiem un farmaceitiem (klikšķiniet uz saites):

Ja rodas jautājumi par e-recepšu “atprečošanu” gadījumā, kad darbības tiek veiktas E-veselības portālā, NVD aicina sazināties ar E-veselības sistēmas Lietotāju atbalsta dienesta speciālistiem, zvanot pa tālruni 67803301 katru dienu no plkst. 8.00 līdz 20.00, vai rakstot e-pastu uz atbalsts@eveseliba.gov.lv.

www.farmacija-mic.lv

 

Viens komentārs

  1. un ko man darīt,ja 2. janvārī ieradīsies klients ar 2.01.2018 izrakstītu īpašo recepti papīra formātā? Vairāki ārsti man ir teikuši,ka nestrādās ar e-recepti,jo sistēma esot pārāk lēna.
    Pārdot medikamentu un pašai elektronizēt recepti,šādi sagādājot sev nevajadzīgu darbu vai iespītēties tāpat kā ārstam un sūtīt pacientu 3 mājas tālāk?

Jūsu komentārs

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.Atzīmētie lauki ir obligāti *

*