Sākums » E-veselība » Tehnisku traucējumu gadījumā visiem pacientiem nodrošinās pilno pakalpojumu “grozu”

Tehnisku traucējumu gadījumā visiem pacientiem nodrošinās pilno pakalpojumu “grozu”

28. decembrī Nacionālais veselības dienests (NVD) informēja par paveiktajiem darbiem valsts veselības apdrošināšanas ieviešanā no 2019. gada 1. janvāra.

SIA “ZZ Dats” direktora vietnieks Edžus Žeiris informēja, ka atbilstoši NVD pasūtījumam ir veikta sistēmas izstrāde, valsts pārvaldes iestāžu reģistru sagatavošana un testēšana apdrošināto personu datubāzes izveidei. Ir uzsākta pakāpeniska pāreja no testa vides uz reālo jeb produkcijas vidi, lai nākamgad informācija par apdrošinātajām personām būtu pieejama E-veselības portālā.

NVD direktore Inga Milaševiča uzsvēra, ka tehnisku problēmu gadījumā, ja ārstniecības iestādēm nebūs elektroniski pieejama informācija par pacienta apdrošināšanas statusu, tad pakalpojumus pacientam sniegs atbilstoši iepriekšējai kārtībai – neiedalot pacientus apdrošinātajos un neapdrošinātajos. Līdz ar to ārstiem nebūs jāveic “nodokļu inspektora” darbs, savukārt pacientiem netiks ierobežotas iespējas saņemt nepieciešamo veselības aprūpes pakalpojumu.

Vienlaikus NVD direktore atzīmēja, ka, ieviešot jauno kārtību, paredzams, ka tiks veikti uzlabojumi, lai sistēma darbotos pilnvērtīgi un neradītu neērtības. Uzlabojumi var tikt veikti, ja radīsies tehniskas problēmas saistībā ar datubāzē savietoto reģistru datu formātu dažādību, atšķirībām identifikatoros vai citiem tehniskiem apstākļiem. Uzlabojumu veikšana tiks īstenota sadarbībā ar izstrādātāju, pamatojoties uz garantijas saistībām, kas būs spēkā divus gadus.

Preses konferences laikā arīdzan tika demonstrēti skati no E-veselības portāla, kas atspoguļo dažādos apdrošināšanas statusus. Ieraksts zaļā krāsā apliecinās, ka iedzīvotājs ir apdrošināts un tiesīgs saņemt valsts apmaksāto medicīnas pakalpojumu pilno “grozu”, savukārt oranžā krāsā – tiesības saņemt pamata “groza” pakalpojumus. Sarkanās krāsas ieraksts nozīmēs, ka medicīnas pakalpojumi ir pieejami par maksu. Jau ziņots, ka savu apdrošināšanas statusu iedzīvotājs varēs apskatīt, autentificējoties E-veselības portālā www.eveseliba.gov.lv ar kādu no drošas piekļuves līdzekļiem (internetbankas piekļuves datiem, e-parakstu vai eID).

 

Detalizēta informācija par valsts veselības apdrošināšanu, brīvprātīgo apdrošināšanas iemaksu veikšanu u.c. aktuālajiem jautājumiem ir pieejama NVD mājaslapas www.vmnvd.gov.lv sadaļā “Valsts veselības apdrošināšana”. Jautājumu gadījumā iedzīvotāji aicināti zvanīt uz bezmaksas informatīvo tālruni 80001234 vai rakstīt e-pastu uz info@vmnvd.gov.lv.

www.farmacija-mic.lv

Viens komentārs

  1. Izcili stulbs ļoti zemas klases žuļiku (kuri sevi nezin kapēc dēvē par speciālistiem), ļurinājums!

Jūsu komentārs

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.Atzīmētie lauki ir obligāti *

*