Farmācijas koncerna “Olainfarm” vadība pašlaik neredz uzņēmumus vai projektus, par kuru iegādi būtu interese, tādēļ lielākais uzsvars šogad tiks likts uz iepriekš iegādāto uzņēmumu integrāciju koncernā un to peļņas palielināšanu, intervijā aģentūrai LETA paudis “Olainfarm” valdes priekšsēdētājs Oļegs Grigorjevs.
“Pēdējos gados Latvijā pārdošanā lielākoties ir nonākuši uzņēmumi, kuri paši nespēja tālāk attīstīties. To īpašnieki sasniedza zināmu attīstības līmeni un, lai ietu tālāk, viņiem vai nu pietrūka investīciju vai ideju. Ja mēs Latvijas tirgū ieraudzīsim kaut ko sev interesantu un attīstībai vajadzīgu, mēs izskatīsim jautājumu par iegādi. Taču šodien mēs šādus piedāvājumus neesam saņēmuši un arī neredzam projektus, kuri mums būtu interesanti,” teicis Grigorjevs.
Viņš arī atgādinājis, ka iepriekšējos gados “Olainfarm” ir iegādājies vairākus uzņēmumus, tādēļ tagad galvenais ir to restrukturizācija un peļņas palielināšana, tostarp galvenokārt tas attiecas uz elastīgo medicīnas izstrādājumu ražotāju “Tonus Elast” un klīniku “DiaMed”.
“Iespējams, būs nepieciešami ieguldījumi šo uzņēmumu darbā, lai nākotnē tie spētu dot vēl lielāku peļņu,” pieļāvis “Olainfarm” valdes priekšsēdētājs.
Viņš norādījis, ka “Olainfarm” Krievijā ir izveidojis uzņēmumu “Elast Medik”, kas nodarbojas ar “Tonus Elast” produkcijas izplatīšanu. Pērn izveidota arī “Tonus Elast” loģistikas noliktava, lai varētu operatīvi strādāt ar produkcijas piegādēm.
“”Tonus Elast” tradicionāli savu produkciju ar mazu pievienoto vērtību ir pārdevis Krievijā. Tagad uzņēmumā tiek uzstādītas jaunas ražošanas iekārtas, lai turpmāk “Tonus Elast” varētu konkurēt ne tikai ar Krievijas un Ukrainas, bet arī ar Čehijas un Vācijas ražotājiem. Tas ir pilnīgi reāli un šādos projektos mēs investējam,” pastāstījis Grigorjevs, piebilstot, ka “no iekārtu uzstādīšanas līdz jaunās produkcijas saražošanai paies trīs līdz seši mēneši. Es domāju, ka šā gada laikā process tiks noslēgts. Vienlaikus tā ir tikai daļa no projekta, jo jauno produkcijas ieviešana tirgos noteikti skars arī 2019. un 2020.gadu”.
Savukārt “DiaMed” bāze tiks izmantota “Olainfarm” preparātu klīnisko pētījumu veikšanai.
Grigorjevs arī paudis, ka pašlaik netiek domāts par koncernā ietilpstošā “Latvijas aptiekas” tīkla paplašināšanu. Šobrīd tīklā ir 69 aptiekas. “Ja būs tāda iespēja, neapšaubāmi. Taču šodien Latvijas aptieku tirgus attiecībā uz to cenām ir pamatīgi pārkarsis,” atzinis “Olainfarm” vadītājs.
“Katrs jauniegādātais uzņēmums mums ir interesants projekts, bet mēs cenšamies, lai šie projekti būtu ne tikai interesanti, bet arī pelnoši. “Olainfarm” ir milzīga pieredze mārketinga plānu izstrādē un ideju virzīšanā, tādēļ mēs katram projektam arī cenšamies piešķirt savu saturu. Tāpat mūsu uzņēmumiem ir kopīgas attīstības idejas. “Latvijas aptiekai” tās ir kopīgas ar “DiaMed”, “Olainfarm” kopīgas ar “Tonus Elast” un tas mums sniedz iespējas šos projektus virzīt kopā,” uzsvēris Grigorjevs.
Jau vēstīts, ka “Olainfarm” koncerns pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, strādāja ar 122,078 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 10,3% vairāk nekā 2016.gadā, bet grupas peļņa pieauga par 0,4% un bija 11,632 miljoni eiro.
“Olainfarm” koncernā ietilpst farmācijas uzņēmums “Silvanols”, aptieku tīkls “Latvijas aptieka”, elastīgo medicīnisko izstrādājumu ražotājs “Tonus Elast”, zāļu tēju, to maisījumu un ārstniecības augu pulveru ražotājs “NPK Biotest”, ārstniecības iestādes SIA “Klīnika DiaMed” un SIA “Olainmed”, kā arī ekokosmētikas ražotājs “Kiwi Cosmetics”, ziņo LETA.