Sākums » E-veselība » NVD reorganizācijas plāns

NVD reorganizācijas plāns

Valdība otrdien atbalstīja Veselības ministrijas (VM) ieceri no 2025.gada 1.janvāra reorganizēt Nacionālo veselības dienestu (NVD), nododot e-veselības politikas īstenošanu un ar to saistīto uzdevumu veikšanu SIA “Latvijas Digitālās veselības centrs”.

Lai nodrošinātu veselības nozares digitālo attīstību, novērstu problēmas veselības nozares digitalizācijas jomā, kā arī nodrošinātu pietiekamu kapacitāti resora digitālo projektu pārvaldībai un īstenošanai un ilgtermiņā uzkrātu kapacitāti un zināšanas jomas attīstībai, VM veidos jaunu veselības nozares Digitālo kompetenču centru. Centra izveidei identificēta SIA “Lielstraupes pils”, kurai no jūlija mainīts nosaukums uz SIA “Latvijas Digitālās veselības centrs”.

Paredzēts, ka līdz ar NVD reorganizāciju nākamgad tā funkcija – īstenot e-veselības politiku – un ar to saistītie pārvaldes uzdevumi tiks nodoti SIA “Lielstraupes pils”. Proti, iestāde veidos, uzturēs, papildinās e-veselības sistēmu, kompetences robežās nodrošinās e-pakalpojumus ārstniecības iestādēm un iedzīvotājiem, nodrošinās nacionālā e-veselības kontaktpunkta darbību un funkciju īstenošanu, atbilstoši kompetencei organizēs un koordinēs datu apmaiņu starp veselības nozares informācijas sistēmām, kā arī ar nacionālā e-veselības kontaktpunkta starpniecību nodrošinās datu pārrobežu apmaiņu.

Lai nodrošinātu e-veselības politikas īstenošanu, SIA “Latvijas Digitālās veselības centrs” arī nodrošinās e-veselības lietotāju atbalsta dienesta funkcijas, NVD informācijas sistēmu informācijas komunikāciju tehnoloģiju infrastruktūras darbību, izstrādās, uzturēs aktuālu un pārvaldīs digitālās veselības pakalpojumu attīstības projektu portfeli, gatavos projektu pieteikumus un piedalīsies kopīgajos Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu projektos digitālās veselības jomā Eiropas veselības datu telpas ietvaros un citus uzdevumus.

Plānots, ka jaunais Digitālo kompetenču centrs savu darbību sāks 2024.gada 1.augustā, lai veiktu sagatavošanās darbus reorganizācijas rezultātā pārņemamās funkcijas un uzdevumu sekmīgai sākšanai.

Centra izveide un tā cilvēkresursu piesaiste noritēs pakāpeniski, atbilstoši tā darba apjomam, projektu, uzdevumu, finansējuma pieaugumam. Viens no centram deleģējamiem uzdevumiem ir pakāpeniski organizēt un koordinēt datu apmaiņu starp veselības nozares informācijas sistēmām.

No 2025.gada jaunais Digitālo kompetenču centrs īstenos e-veselības sistēmas pārziņa funkcijas. Pēc tam pakāpeniski līdz 2027.gadam, ieskaitot, plānots reorganizēt pārējo VM resora pārziņā esošo valsts informācijas sistēmu un datubāžu iestāžu tehnisko uzturēšanu, VM padotības iestādēm slēdzot līgumus ar centru par to pārziņā esošo valsts informācijas sistēmu un datubāžu tehnisko uzturēšanu un koordinētas attīstības nodrošināšanu.

VM līdz 2025.gada decembrim sagatavos ministrijas resora iestāžu IKT jomas reorganizācijas plānu, iekļaujot tajā arī informāciju par likvidējamo amata vietu skaitu VM padotības iestādēs un indikatīvo finansējumu sadalījumā pa gadiem, kas pārdalāms centram, un iesniegs to izskatīšanai Ministru kabinetā.

Veselības ministram Hosamam Abu Meri (JV) būs jāizveido reorganizācijas komisiju NVD reorganizācijai. Komisija veiks NVD finanšu līdzekļu, mantas, saistību un lietvedības nodošanu valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Digitālās kompetences centrs”.

Pēc rīkojuma pieņemšanas darbam centra valdē Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma noteiktajā kārtībā tiks izsludināts publisks konkurss uz valdes locekļa amatu.

Centra darbības pirmajā posmā viens no pirmajiem valdes uzdevumiem būs arī pieņemt lēmumu par Digitālo kompetenču centra atrašanās vietu, telpu lielumu un noslodzi, ņemot vērā centra darbinieku skaitu, veicamos uzdevumus, klātienes un attālinātā darba īpatsvaru, nepieļaujot centra materiāli tehniskā nodrošinājuma nesaimniecisku izmantošanu un nelietderīgu kapitālsabiedrības finanšu līdzekļu izlietošanu.

Avots: LETA

Jūsu komentārs

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.Atzīmētie lauki ir obligāti *

*