Sākums » Ārzemēs » Austrālijas ārsti uzsāk kampaņu pret farmācijas nozares tirdzniecības pārstāvjiem
Austrālijas ārsti uzsāk kampaņu pret farmācijas nozares tirdzniecības pārstāvjiem

Austrālijas ārsti uzsāk kampaņu pret farmācijas nozares tirdzniecības pārstāvjiem

Kad runa ir par sadarbību starp ārstiem un farmācijas firmām, tiem, kurus satrauc tas, kā tirdzniecības pārstāvji ietekmē zāļu izrakstīšanas ieradumus, ir nepārvarama vēlme pēc pilnīgas atklātības šajā jomā. Pagājušonedēļ ASV laida klajā datubāzi ar informāciju no Ārstu samaksas nolikuma (zināms kā Sunshine Act), kur sīki izklāstīti visi ar farmāciju saistītie maksājumi veselības aprūpes speciālistiem.

Taču kāda austrāliešu ārstu un zinātnieku grupa vēlas spert soli tālāk, uzsākot kampaņu ar trāpīgu virsrakstu – “Nekādas reklāmas, lūdzu” (No Advertising Please, NAP), kuras mērķis ir pilnībā pārtraukt ārstu un tirdzniecības pārstāvju sadarbību. Tā rezultātā ārstiem ir jāapņemas pārtraukt sadarbību ar zāļu ražošanas uzņēmumu pārdošanas pārstāvjiem un ārpus saviem kabinetiem jāizvieto zīmes ar attiecīgu uzrakstu, ziņo Austrālijas TV kanāls ABC.

“Farmācijas nozares tirdzniecības pārstāvju galvenais uzdevums būtībā ir pārdot zāles, tomēr mums ir svarīgi, lai ārsti izlemtu, kuras zāles ir labākās, balstoties uz vislabākajiem rezultātiem, nevis visveiksmīgākajiem zāļu tirdzniecības veidiem,” ziņu dienestam pastāstīja kampaņas dalībnieks Dr. Džastins Koulmans. Taču Austrālijas Medicīnas darbinieku asociācija (AMA) uzskata, ka zāļu ražošanas uzņēmumi medicīnas pasaulei sniedz vērtīgus ieguldījumus, gan naudas izteiksmē, gan citos veidos.

“Mūsu pasaule veidojas ap izglītību un informāciju, un farmācijas uzņēmumi ir nozīmīgs ienākumu avots pētniecībai, tāpēc ikkatrs austrālietis gūs labumu no šāda veida pētījumiem un farmācijas nozares popularizēšanas,” ABC pavēstīja AMA pārstāvis Dr. Braiens Mortons.

Citi protestētāji domā tāpat kā tie, kas brīdina neieguldīt parāk daudz līdzekļu Sunshine Act nolikumā. Cik ļoti zāļu tirdzniecības pārstāvji var ietekmēt augsti izglītotus ārstus? – tā vaicājuši kritiķi. Mortons savukārt nosaucis NAP kampaņu par “ārstus aizvainojošu” un “arī diezgan naivu”.

Neskatoties uz to, dažādu iemeslu dēļ arvien vairāk ārstu atbalsta NAP, kas rada grūtības farmācijas nozares tirgotājiem atrast dažādus veidus, kā izplatīt savu informāciju. Saskaņā ar pasaulē lielākā biznesa konsultāciju uzņēmuma “ZS Associates neseno ziņojumu, gandrīz puse visu ārstu kaut kādā mērā noliedz farmācijas nozares tirdzniecības pārstāvju darbību. Turklāt daži pētījumi liecina, ka attiecības ar tirdzniecības pārstāvjiem ārstus ietekmē tik ļoti, ka viņi maina savus zāļu izrakstīšanas ieradumus.

Sagatavoja Paula Vītoliņa

Ziņu avots: FiercePharma.com

Jūsu komentārs

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.Atzīmētie lauki ir obligāti *

*