Sākums » Ārzemēs » Mildronāta pārdošanas apjomi Krievijā dubultojušies
Mildronāta pārdošanas apjomi Krievijā dubultojušies

Mildronāta pārdošanas apjomi Krievijā dubultojušies

Kopš atklātībā nonākušas ziņas, ka krievu tenisa superzvaigzne Marija Šarapova lieto meldoniju, kas ir Latvijā ražotā “Mildronāta” sastāvā, Krievijā šā medicīniskā preparāta pārdošanas apjomi pieauguši vairāk nekā divas reizes, saskaņā ar analītiskās aģentūras “DSM Group” ziņām raksta nacionālā informācijas aģentūra LETA.

“No 7. līdz 13. martam saskaņā ar provizoriskiem datiem “Mildronāta” pārdošanas apjomi salīdzinājumā ar iepriekšējo nedēļu pieauguši 2,3 reizes – līdz 78 300 paciņām,” pastāstījis “DSM Group” ģenerāldirektors Sergejs Šuļaks.

Naudas izteiksmē pārdošanas apjomi auguši vēl vairāk – 2,5 reizes jeb līdz 35,6 miljoniem rubļu (480 000 eiro), ņemot vērā cenas pieaugumu par 9%.

“Pirmkārt, skandālā iesaistīta medijos plaši pazīstama persona un cilvēki spriež – ja jau pati Šarapova to lieto, tātad tas patiešām palīdz. Otrkārt, dopinga testi nevilšus apliecinājuši sabiedrības acīs šā preparāta efektivitāti. Treškārt, iespējams, ka skandāls pacientiem izraisījis paniku, ka preparāts tiks aizliegts vai kļūs dārgāks, un viņi to sākuši iepirkt krājumam. Turklāt tagad par preparātu uzzinājuši arī tie, kuri to vēl nezināja,” skaidrojis Šuļaks.

Pēc viņa teiktā, līdzīga situācija 2006. gadā izveidojusies ar preparātu fenotropilu pēc dopinga skandāla biatlonā.

Savukārt Latvijas farmācijas uzņēmums AS “Olainfarm” neprognozē uzņēmumā ražoto meldonija produktu pārdošanas apjomu pieaugumu, paudis “Olainfarm” valdes loceklis Salvis Lapiņš.

Tāpat “Olainfarm” vadība uzskata, ka lielākā daļa cilvēku, kas iegādājas un lieto “Olainfarm” radītos meldonija produktus, nav saistīti ar profesionālo sportu.

“Nesagaidām nekādu ievērojamu pieaugumu, kas kaut kā būtiski ietekmētu “OIainfarm” realizācijas apjomus. Turklāt mums ir pamats uzskatīt, ka lielākā daļa “Olainfarm” ražoto meldonija produktu lietotāju nav saistīti ar profesionālo sportu un nelieto šos produktu, lai uzlabotu savu fizisko sniegumu,” skaidrojis Lapiņš.

Jautāts par šo produktu pieprasījuma pieaugumu, piemēram, pēdējās nedēļas laikā, Lapiņš atzīmējis, ka patlaban vēl ir par agru vērtēt, jo ir pagājis neilgs laiks kopš “Mildronāta” nonākšanas “pasaules uzmanības centrā”.

“Olainfarm” jau vairākus gadus meldoniju ražo un pārdod ar tādiem nosaukumiem kā “Vazonat”, “Vazomag”, “Zovanat” un “Meldonium Olainfarm”.

Jau vēstīts, ka meldoniju Pasaules Antidopinga aģentūru (WADA) aizliegto vielu sarakstā iekļāva no šī gada 1.janvāra. Kopš tā laika pārbaudēs vielas klātbūtne konstatēta aptuveni 100 sportistiem, tostarp Šarapovai, ziņo LETA.

www.farmacija-mic.lv

LETA_logo

Jūsu komentārs

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.Atzīmētie lauki ir obligāti *

*