Sākums » Farmācija » Pērn trīskāršojies un turpina pieaugt farmaceita attālināto konsultāciju skaits
Pērn trīskāršojies un turpina pieaugt farmaceita attālināto konsultāciju skaits
Farmaceits Vadims Brižaņs attālināti sniedz farmaceitiskās aprūpes konsultācijas. Foto - no "Mēness aptiekas" arhīva.

Pērn trīskāršojies un turpina pieaugt farmaceita attālināto konsultāciju skaits

2021. gadā “Mēness aptiekas” sniegtās bezmaksas farmaceitiskās aprūpes konsultācijas, zvanot pa telefonu, vai izmantojot citus tiešsaistes saziņas kanālus, saņēmuši vairāk nekā 6000 Latvijas iedzīvotāju. Tas ir trīs reizes vairāk nekā gadu iepriekš, kad pandēmijas izraisītās veselības krīzes dēļ “Mēness aptieka” ieviesa šādu pakalpojumu, ziņo uzņēmums.

Visbiežāk – aptuveni 60% attālināto konsultāciju – saņem vecāka gadagājuma cilvēki, kuriem regulāri jālieto vairāki medikamenti. Tāpat aktīvas ir topošās māmiņas.

“Iespēja saņemt farmaceitiskās aprūpes konsultācijas pa telefonu un tiešsaistē visbūtiskāk palīdz tiem iedzīvotājiem, kuriem šajā veselības aprūpes pārslodzes laikā nav tieši vajadzīgajā brīdī pieejams nepieciešamais veselības aprūpes speciālists. Bieži sarunā secinām, ka zvanītājam steidzami jāvēršas pēc ārsta palīdzības, ko arī iesakām darīt,” pieredzē dalās tiešsaistes konsultāciju projekta vadītājs un viens no konsultantiem, “Mēness aptiekas” farmaceits Vadims Brižaņs.

Daudzi tiešsaistē vai pa telefonu farmaceitiem uzdotie jautājumi ir saistīti ar medikamentu pieejamību aptiekās, korektu zāļu lietošanu, mijiedarbību, iespējamām blaknēm, zāļu lietošanu grūtniecības laikā, zāļu un uztura bagātinātāju izcelsmi, iedarbību, lietošanu, uzglabāšanu u.c. Aizvien ir svarīgi līdzestīgi turpināt hronisko slimību terapiju, pareizi reaģēt uz dažādiem simptomiem, kas parādās pašsajūtā. Tāpat cilvēki vēlas saņemt profesionālu padomu, kā profilaktiski nostiprināt savu organismu – imunitāti, kardiovaskulāro sistēmu.

Pēc V. Brižaņa vērojumiem vasarā attālināto konsultāciju ir mazāk, bet pārējā laikā šis ir augsti pieprasīts pakalpojums: “Tas saistīts ne tikai ar ierasto vīrusu aktivizēšanos rudenī, bet arī tieši šobrīd ar Covid-19 epidemioloģiskās situācijas pasliktināšanos – cilvēki izvēlas konsultēties un iepirkties aptiekā attālināti un bez steigas, izmantojot dažādās piegādes iespējas, nevis doties ārpus mājas uz aptieku klātienē. Turklāt noteikto ierobežojumu dēļ aptiekās, atkarībā no kvadratūras, var vienlaikus atrasties vairāki vai pat tikai viens, divi apmeklētāji, bet pārējiem jāuzgaida ārpusē. Šādos apstākļos klientu nereti ietekmē dažādi ārējie faktori, kas veicina to, ka aizmirsts nopirkt kaut ko no vajadzīgā, kaut kas piemirsies no farmaceita teiktā, savukārt pa telefonu vai tiešsaistē saruna ir mierīgāka un produktīvāka. Covid-19 laiks daļai sabiedrības noteikti ir iemācījis daudz atbildīgāk izturēties pret savu veselību, kā arī zāļu pareizu lietošanu.”

“Mēness aptiekas” farmaceiti konsultācijas sniedz bez maksas un aavas kompetences robežās var ieteikt bezrecepšu zāles un uztura bagātinātājus, kā arī, pamatojoties uz klienta sniegto informāciju, rekomendēt nepieciešamību konsultēties pie ārsta. Arī brīvdienās saņemto informāciju farmaceiti apkopo un sniedz atbildes, atsākoties darba nedēļai.

Pa bezmaksas tālruni 8555 “Mēness aptiekas” farmaceitam var zvanīt katru darbdienu laikā no pulksten 9.00-18.00, WhatsApp sazināties +371 27050849, Skype jāizmanto kontakts; online farmaceits, kā arī var rakstīt uz e-pasta adresi online.farmaceits@menessaptieka.lv.

Konsultācijas videoformātā sniedz profesionāļi – kompetenti, zinoši, šādai darba formai sagatavoti farmaceiti ar augstāko izglītību farmācijā, kas uzkrājuši vērtīgu farmaceitiskās aprūpes un konsultēšanas pieredzi ikdienas darbā aptiekās. Farmaceiti regulāri profesionāli pilnveido savas kompetences tālākizglītības un profesionālās izaugsmes mācībās, apliecina uzņēmums.

www.farmacija-mic.lv

Jūsu komentārs

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.Atzīmētie lauki ir obligāti *

*