Nacionālais veselības dienests (NVD) informē, ka 13. decembra rītā no plkst. 08:28 līdz 09:10 E-veselības sistēmā bija darbības traucējumi, kas ietekmēja ārstniecības iestāžu un aptieku darbu. Traucējumi tika operatīvi novērsti, un E-veselības sistēmas pilnvērtīga darbība jau vakar tika atjaunota.
E-veselības sistēmas darbības traucējumi bija E-veselības sistēmas daļā, kas saistīta ar pacientu datu ievadi.
E-veselības speciālisti atvainojas par sagādātajām neērtībām un turpina aktīvi strādāt, lai turpmāk nodrošinātu nepārtrauktu sistēmas darbību un iedzīvotāju, veselības aprūpes jomas speciālistu darbs E-veselības sistēmā netiktu traucēts.
Vienlaikus NVD atgādina, ka zāļu recepšu un darbnespējas lapu saņemšana iedzīvotājiem tiek nodrošināta arī sistēmas darbības traucējumu gadījumos. Ja sistēmas darbības, interneta traucējumu vai citu tehnisku iemeslu dēļ ārsts nevar izmantot E-veselības sistēmu, viņš ir tiesīgs izrakstīt pacientam recepti papīra formā. Šīs receptes elektronizēšana jeb ievade E-veselības sistēmā tiek veikta aptiekā, tiklīdz tas ir iespējams.
Savukārt, ja nepieciešams atvērt darbnespējas lapu, ārsts var veikt atzīmi par tehniskiem traucējumiem pacienta medicīniskajā dokumentācijā un atvērt e-darbnespējas lapu nākamo piecu darba dienu laikā, norādot E-veselības sistēmā darbnespējas perioda pirmo dienu.
Jautājumu gadījumā par E-veselības pakalpojumu izmantošanu, kā arī par ieteicamo rīcību sistēmas darbības traucējumu gadījumos, lietotāji ir aicināti zvanīt E-veselības lietotāju Atbalsta dienestam – tālr. iedzīvotājiem: 67 803 300, speciālistiem: 67 803 301 (katru dienu no plkst. 8:00 līdz 20:00).
www.farmacija-mic.lv