Sākums » Farmācija » “Grindeks” koncerna apgrozījums pērn audzis par 27%, peļņa – 9 reizes
“Grindeks” koncerna apgrozījums pērn audzis par 27%, peļņa – 9 reizes

“Grindeks” koncerna apgrozījums pērn audzis par 27%, peļņa – 9 reizes

28.aprīlī akciju sabiedrības “Grindeks” “Nasdaq Riga” biržā iesniegtie 2016.gada revidētie konsolidētie finanšu pārskati liecina, ka koncerna apgrozījums 2016.gadā bija 105,4 miljoni eiro, kas ir par 22,7 miljoniem eiro jeb par 27% vairāk nekā 2015. gadā. Savukārt koncerna neto peļņa, kas attiecināma uz mātes sabiedrības akcionāriem, 2016.gadā bija 9,5 miljoni eiro, kas, salīdzinot ar 2015.gadu, ir palielinājusies par 8,5 miljoniem eiro jeb 9 reizes, ziņo “Grindeks” pārstāvji.

Bruto peļņas rentabilitāte 2016.gadā bija 55%, savukārt tīrās peļņas rentabilitāte bija 9%. 2016.gadā koncerna saražotā produkcija eksportēta uz 71 pasaules valstīm kopumā par 95,7 milj. eiro, kas ir par 21,7 milj. eiro vai par 29% vairāk nekā 2015.gadā.

AS “Grindeks” padomes priekšsēdētājs Kirovs Lipmans uzskata, ka “Grindeks” 2016. gada rezultāti ir iepriecinoši un apliecina, ka uzņēmums spēj izmantot savas priekšrocības. “Atgūstam savas pozīcijas Krievijā un citās NVS valstīs, kā arī dinamiski attīstāmies jaunajos tirgos. Darbības pārstrukturizācijai, kura ilga vairākus gadus, ir pārliecinoši labi rezultāti, tāpēc esmu drošs, ka 2017.gadā apgrozījumu palielināsim ne mazāk kā par 10%. Viena no “Grindeks” stiprajām pusēm ir darbinieki, tāpēc iepriekšējā un nākamajos gados personāla politikai tiks veltīta īpaša uzmanība, attīstot uz rezultātu orientētu motivācijas sistēmu un stiprinot komandu. Viens no būtiskākajiem soļiem ir padomes lēmums palielināt darbinieku algas saskaņā ar katra darbinieka individuālo sniegumu,” paziņojumā presei norāda Lipmans.

“Grindeks” gatavo zāļu pārdošanas apjoms 2016.gadā bija 97,5 miljoni eiro un, salīdzinot 2015.gadu, ir palielinājies, par 23,6 miljoniem eiro jeb 32%. Pārdošanas apjoms Krievijā, pārējās NVS valstīs un Gruzijā 2016.gadā sasniedza 58,2 miljonus eiro, kas ir par 16,9 miljoniem eiro jeb 41% vairāk nekā 2015. gadā. Novērtējot iespējamos valūtas riskus, “Grindeks” savu darbību Vidusāzijas valstīs ierobežoja, tādējādi, samazinot eksporta apjomu uz šīm valstīm. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, 2016.gadā ievērojamākais pārdošanas apjoma pieaugums sasniegts – Krievijā 2,1 reizes, Moldovā par 17%, Ukrainā par 12%, Baltkrievijā par 10% un Gruzijā par 10%.

Pateicoties biznesa diversifikācijas stratēģijai un darbības attīstībai jaunos tirgos, pārdošanas apjoms Baltijas un citās valstīs 2016. gadā sasniedza 39,3 miljonus eiro, kas ir par 6,8 miljoniem eiro jeb 21% vairāk nekā 2015. gadā. Pārdošanas apjoms, salīdzinot ar 2015. gadu, Dānijā ir palielinājies 58,2 reizes, Mongolijā – 7,6 reizes, Beļģijā – 6,9 reizes, Tunisijā – 4,3 reizes, Horvātijā – 2,7 reizes, Nigērijā – 2,3 reizes, Nīderlandē – 2,1 reizi, savukārt Spānijā palielinājies par 2 reizēm. Pārdošanas apjoms Latvijā 2016.gadā sasniedza 7,3 miljonus eiro, kas, salīdzinot ar 2015. gadu, ir palielinājies par 1,3 miljoniem eiro jeb par 21%. Ievērojams pārdošanas apjoma pieaugums 2016.gadā, salīdzinot ar 2015.gadu, bija arī pārējās Baltijas valstīs – Lietuvā par 21% un Igaunijā par 11%.

2016. gadā aktīvo farmaceitisko vielu pārdošanas apjoms sasniedza 6,3 miljonus eiro, kas ir par 0,9 miljoniem eiro jeb 11,9% mazāk nekā 2015.gadā. Pašu vajadzībām, proti, gatavo zāļu formām 2016. gadā uzņēmums saražoja par 2,2 reizēm vairāk aktīvo farmaceitisko vielu. Šajā periodā lielākais “Grindeks” aktīvo farmaceitisko vielu eksports tika veikts uz ES valstīm, ASV, Austrāliju un Japānu. “Grindeks” pieprasītākās aktīvās farmaceitiskās vielas 2016. gadā bija oksitocīns, zopiklons, droperidols, detomidīns un pimobendāns.

AS “Grindeks” valdes priekšsēdētājs Juris Bundulis norāda, ka straujo apgrozījuma un peļņas rādītāju kāpumu 2016. gadā veicināja gatavo zāļu formu pārdošanas apjoma pieaugums, kā arī biznesa procesu un pārvaldības pilnveide. “Sasniegtā pamatā ir pastāvīga un mērķtiecīga ilgtermiņa sadarbība ar pacientiem, klientiem un partneriem. Šobrīd eksportējam jau uz 71 pasaules valsti un pie sasniegtā noteikti neapstāsimies. Mūsu darbinieku zināšanas, pieredze starptautiskajos tirgos un pieprasītie produkti ir mūsu konkurētspējas garants,” uzsver Bundulis.

www.farmacija-mic.lv

Jūsu komentārs

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.Atzīmētie lauki ir obligāti *

*