Sākums » Farmācija » “Grindeks” koncerns pērn sasniedzis vēsturiski straujāko apgrozījuma un peļņas kāpumu
“Grindeks” koncerns pērn sasniedzis vēsturiski straujāko apgrozījuma un peļņas kāpumu
Foto - no "Grindeks" arhīva.

“Grindeks” koncerns pērn sasniedzis vēsturiski straujāko apgrozījuma un peļņas kāpumu

2020. gadā “Grindeks” koncerns sasniedzis vēsturiski straujāko apgrozījuma un peļņas kāpumu, ziņo uzņēmuma pārstāvji. Koncerna konsolidētie, provizoriskie finanšu dati liecina, ka 2020. gadā “Grindeks” koncerna apgrozījums sasniedza 187 miljonus eiro, kas ir par 45,6 miljoniem eiro jeb 32% vairāk nekā 2019. gadā. 2020. gada koncerna peļņa bija 19,0 miljoni eiro, kas ir par 5,6 miljoniem eiro jeb par 42% vairāk nekā 2019. gadā.

Pērn “Grindeks” koncerns stiprināja savas pozīcijas globālā farmācijas tirgū un saražoto produkciju eksportēja uz 93 valstīm kopumā par 176,1 miljonu eiro. Savus produktus koncerns farmācijas tirgū piedāvā ar diviem zīmoliem – “Grindeks” un “Kalceks”.

AS “Grindeks” valdes priekšsēdētājs Dr. chem. Juris Hmeļņickis pērno gadu raksturo kā nozīmīgu pārmaiņu un sasniegumu gadu: “2020. gadā mēs sākām ieviest jaunu Biznesa stratēģiju līdz 2025. gadam un spērām ļoti svarīgus soļus, lai mainītu biznesa organizāciju, darba kultūru un “Grindeks” zīmolu. Turklāt viss notika sarežģītajā globālajā situācijā, ko ietekmēja Covid-19 pandēmija. Koncerna komandas saliedētais darbs un spēja pielāgoties negaidītiem apstākļiem palīdzēja sasniegt līdz šim augstākos apgrozījuma un peļņas rādītājus. Mūsu mērķi 2021. gadam arī ir ambiciozi, un  līdz šim paveiktais dod drošu pārliecību par “Grindeks” koncerna nākotnes iespējām.”

  1. gadā “Grindeks” koncerns plāno apgrozījumu palielināt par 19%, ziņo uzņēmuma pārstāvji.

Koncerna gatavo zāļu pārdošanas apjoms pērn bija 173,6 miljoni eiro un, salīdzinot ar 2019. gadu, ir palielinājies par 41,5 miljoniem eiro jeb par 31%.

Pārdošanas apjoms Krievijā, pārējās NVS valstīs un Gruzijā 2020. gadā veidoja 87,7 miljonus eiro, kas ir par 9,8 miljoniem eiro jeb par 13% vairāk nekā 2019. gadā. Salīdzinot ar 2019. gadu, 2020. gadā nozīmīgs pārdošanas apjoma pieaugums sasniegts Uzbekistānā (par 39%), Azerbaidžānā (par 22%), Kirgizstānā (par 16%) un Kazahstānā (par 15%).

Koncerna gatavo zāļu pārdošanas apjoms Eiropas Savienības valstīs, Lielbritānijā un Norvēģijā 2020. gadā sasniedza 76,9 miljonus eiro, kas ir par 26,1 miljonu eiro jeb par 52% vairāk nekā 2019. gadā. Pārdošanas apjoms 2020. gadā, salīdzinot ar 2019. gadu, Beļģijā palielinājās 751 reizes, Spānijā 81 reizes, Dānijā un Nīderlandē 5 reizes, Somijā 3 reizes, Latvijā par 37%, Lielbritānijā par 29%, Igaunijā par 20%, bet Vācijā par 10%. Augstie pārdošanas rezultāti Beļģijā un Spānijā sasniegti, pateicoties “Grindeks” meitas uzņēmuma “Kalceks” intensīvajam darbam un biznesa attīstībai Eiropas Savienības valstīs.

2020. gadā aktīvo farmaceitisko vielu pārdošanas apjoms sasniedza 12,5 miljonus eiro, kas ir par 3,9 miljoniem eiro jeb par 46% vairāk nekā 2019. gadā. Lielākais “Grindeks” aktīvo farmaceitisko vielu eksports tika veikts uz ES valstīm, ASV, Japānu un Kanādu.

Koncerna stratēģiskais mērķis ir darbības paplašināšana Eiropas Savienības valstīs, ASV, Japānā, Dienvidkorejā, Austrālijā un Jaunzēlandē.

Līdzīgi kā citi uzņēmumi arī “Grindeks” koncerns 2020. gadā Covid-19 vīrusa izplatības ietekmē pārkārtoja savu  saimniecisko darbību. Lai pārvarētu Covid-19 izraisītos darbības šķēršļus, koncerns noteica trīs prioritātes: darbinieku veselības aizsardzība un drošība, pacientu veselības vajadzību nodrošināšana un saimnieciskās darbības nepārtrauktība.

Covid-19 pandēmija ir mainījusi pacientu vajadzības, tāpēc ražošana tika pārkārtota tā, lai varētu apmierināt augošo pieprasījumu un ražot vairāk. Spēja darboties ārkārtas apstākļos un operatīvi reaģēt uz pieprasījuma pieaugumu veicināja darbību jaunos tirgos – Spānijā, Beļģijā, Itālijā, Dānijā, Lielbritānijā un citās valstīs.

Biznesa stratēģija līdz 2025. gadam paredz būtiski paplašināt “Grindeks” produktu klāstu ar mūsdienīgiem medikamentiem sirds un asinsvadu, centrālās nervu sistēmas, onkoloģisko saslimšanu un diabēta ārstēšanai, kā arī ar “Kalceks” medikamentiem slimnīcu segmentam. Izstrādē ir 51 jauns “Grindeks” un 35 jauni “Kalceks” medikamenti.

“Grindeks” pastāvīgi ražo 25 aktīvās farmaceitiskās vielas. Šī segmenta attīstība paaugstina koncerna neatkarību no izejvielu ražotājiem, kas perspektīvā būs Latvijas un pat Eiropas Savienības līmeņa ieguvums pacientu zāļu pieejamībā. Izstrādē ir 21 jauna aktīvā farmaceitiskā viela.

Pērn “Grindeks” meitas uzņēmums AS “Kalceks”, kura specializācija ir medikamenti slimnīcu segmentam, sasniedza ļoti strauju pārdošanas apjoma pieaugumu, ko panāca, kāpinot eksporta valstu skaitu un ieviešot jaunus produktus. “Kalceks” produkti 2020. gadā tika pārdoti 40,7 miljonu eiro apjomā, kas ir par 24,0 miljoniem eiro jeb 2,4 reizes vairāk nekā 2019. gadā. “Kalceks” medikamenti pērn tika eksportēti uz 62 valstīm, un galvenie noieta tirgi bija Spānija, Beļģija, Izraēla, Lielbritānija un Francija. 2020. gadā “Kalceks” iesniedza reģistrācijai Eiropas Savienībā 8 jaunus produktus.

“Grindeks” ir uzsācis izstrādāt projektu jaunas farmaceitiskās rūpnīcas būvniecībai Latvijā. Jaunā rūpnīca tiks būvēta vairākos posmos un ietvers komplicētus aktīvo farmaceitisko vielu ražošanas procesus un daudzveidīgas tehnoloģiskās iekārtas. Tā būs lielākā farmaceitiskā ražotne Baltijas reģionā ar automatizētiem un energoefektīviem tehniskajiem risinājumiem, uzsver uzņēmums.

Ražošanā tiks ieviestas zāļu formas, kuras šobrīd Latvijā “Grindeks” neražo: ampulas, flakoni, liofilizēti flakoni, acu pilieni un antibiotikas. Jaunajā ražotnē, kas atradīsies Rīgā, Asotes ielā 2a, tiks izveidotas 800-1000 jaunas darbavietas.

Sekmīgi apstiprinot būvprojektu, jaunās rūpnīcas celtniecību plānots uzsākt 2022. gadā.

AS “Grindeks” padomes priekšsēdētājs Kirovs Lipmans atzinīgi novērtē “Grindeks” koncerna darbības rezultātus 2020. gadā: “Lai gan apstākļi pagājušā gadā nebija vienkārši un viegli, “Grindeks” koncerns ir palielinājis savu konkurētspēju farmācijas globālajā arēnā, piedāvājot efektīvas zāles un veselībai nepieciešamus risinājumus. Biznesa stratēģija 2025. gadam īstenojas un parāda teicamus rezultātus. Vēlos pateikties par paveikto darbiniekiem un sadarbības partneriem!”

www.farmacija-mic.lv

Jūsu komentārs

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.Atzīmētie lauki ir obligāti *

*