Latvijas Ārstu biedrība (LĀB) no šodienas, 1.februāra, uzsāk akciju “Saprast un atbalstīt”, kuras laikā vērsīs sabiedrības uzmanību uz to, cik svarīga ir savstarpējā sapratne, uzticēšanās un atbalsts mediķu un pacientu saskarsmē veiksmīgam veselības aprūpes procesam.
Akcijas mērķis ir apkopot informāciju un pieredzes stāstus par tieši tām situācijām, kad sapratne un atbalsts ir devusi pozitīvu rezultātu pacientu un medicīnas personāla komunikācijā un tālākajā veselības aprūpes procesā.
“Saprast un atbalstīt” laikā LĀB aicinās iedzīvotājus un medicīnas darbiniekus dalīties ar savu pieredzi veselības aprūpes procesā speciāli izveidotā interneta vietnē. Iegūtā informācija tiks apkopota un analizēta, lai vēlāk izdarītu secinājumus par šīm pieredzēm, tādā veidā iegūstot precīzākas vadlīnijas nepieciešamiem uzlabojumiem abu pušu komunikācijā. Informāciju arī novirzīs tālāk uz konkrētām ārstniecības iestādēm, norāda LĀB.
“Mums ir jāsaprot, ko nozīmē sērošana, sērošanas process. Ja cilvēks uzzina, ka viņam ir ļoti nopietna slimība, viņš sākumā mēģina noliegt, bet pēc tam viņš dusmojas uz tiem, kuri ir šo diagnozi pateikuši. Mēs kā mediķi to nedrīkstam uztvert personīgi,” intervijā LTV raidījumam “Rīta panorāma” teica LĀB prezidente Ilze Aizsilniece.
No šā gada 1.februāra gan iedzīvotāji, gan medicīnas darbinieki ir aicināti anonīmi dalīties ar saviem stāstiem, par pozitīvo un, iespējams, ne tik pozitīvo pieredzi veselības aprūpes procesa komunikācijā interneta vietnē “www.saprastunatbalstit.lv”.
Paralēli pieredzes apkopošanai, LĀB informēs par dažādām vadlīnijām un padomiem, kā abām pusēm pareizāk sagatavoties vizītei un plašāk skaidros speciālistu ieteikumus komunikācijas uzlabošanai gan ikdienas vizītēs pie ārsta, gan dažādās situācijās ar smagiem saslimšanas gadījumiem.
Avots: LETA