Augstākās tiesas (AT) Administratīvo lietu departaments 28. atstāja spēkā spriedumu, ar kuru noraidīts SIA “Euroaptieka” pieteikums par Veselības inspekcijas (VI) lēmumu liegt uzņēmumam izmantot reklāmu, kurā tika izziņota akcija – atlaide medikamentiem, ja tiks nopirktas trīs vai vairāk preces, ziņo nacionālā informācijas aģentūra LETA.
AT atzina par pamatotu apelācijas instances tiesas secinājumu, ka reklāmas nolūks konkrētajā gadījumā bija veicināt medikamentu pieprasījumu, nevis tā bija vispārēja informācija par cenu samazinājumu.
AT spriedumā norādīts, ka atšķirībā no informācijas par konkrētu cenu samazinājumu pieteicējas reklāmas būtiska pazīme bija tā, ka atlaides iegūšanai jeb “cenu samazinājuma baudīšanai” bija jāizpildās nosacījumam par noteikta skaita preču iegādi. Pieteicēja šo pazīmi kasācijas sūdzībā uzskata par nenozīmīgu, jo “cenas samazinājums ar nosacījumu” atbilstot jēdzienam “cenas samazinājums”.
AT nepiekrita šādai vienādošanai. Tieši šis nosacījums ir tas, kas konkrētajā gadījumā piešķir reklāmai būtiski atšķirīgu iedarbību un tādējādi liedz to uzskatīt par vienkāršu informēšanu par cenu samazinājumu.
Jau ziņots, ka Veselības inspekcija norādījusi, ka šāda reklāma pārkāpj Ministru kabineta noteikumu normas, jo veicina zāļu iegādi, izmantojot iespēju saņemt aptiekas piedāvāto atlaidi, kā arī tiek piedāvāta dāvana – atlaide citiem medikamentiem – par zāļu iegādi.
Administratīvā apgabaltiesa VI lēmumu atzina par pamatotu.
www.farmacija-mic.lv