Lielbritānijas Nacionālais veselības dienests (The National Health Service, NHS) lēš, ka katru gadu kavētās jeb pacientu pieteiktās un neapmeklētās vizītes slimnīcās veselības aprūpes sistēmai izmaksā 1,2 miljardus sterliņu mārciņu jeb aptuveni 1,4 miljardus eiro. NHS ir paziņojusi, ka tā gatavojas izmantot mākslīgā intelekta (MI) iespējas, lai palīdzētu saīsināt gaidīšanas laiku uz pakalpojumiem, samazinātu nokavēto vizīšu skaitu un lai pacienti saņemtu plānoto aprūpi.
Jauni dati liecina, ka no vairāk nekā 125 miljoniem ambulatoro apmeklējumu pagājušajā gadā Anglijā 6,4 procentos gadījumu pacienti neieradās uz plānoto vizīti. Īpaši izteikti tas bijis fizioterapijā, kardioloģijā, oftalmoloģijā, traumās un ortopēdijā.
Turklāt aprēķināts, ka neizmantotās vizītes ik gadu NHS budžetam rada zaudējumus 1,2 miljardu mārciņu apmērā.
Uzņēmuma “Deep Medical” izveidotā MI programmatūra izmanto algoritmus un anonimizētu informāciju, lai prognozētu nokavētās tikšanās, un šim nolūkam izmanto dažādus ārējos datus kā, piemēram, informāciju par laikapstākļiem, satiksmi, dažādiem remontdarbiem un rezerves rezervācijām.
Programmatūra, kas tika pilotēta pēdējos sešus mēnešus Vidus un Dienvideseksas NHS apgabalā, pēc izmēģinājuma veiksmīgas darbības, kuras ietvaros kopumā ir novērsti 377 vizīšu neapmeklēšanas gadījumi, tiks ieviesta vēl desmit NHS apgabalos, kā arī tiek uzraudzīti papildu 1910 pacienti, un tiek lēsts, ka tas kopumā ietaupīs 27,5 miljonus mārciņu jeb 32,18 miljonus eiro gadā.
Turklāt programmatūra spēj arī organizēt vizīšu kalendāru tā, lai piedāvātu pacientiem ērtu pakalpojuma laiku, un ieviest viedās rezerves rezervācijas, lai nodrošinātu, ka netiek velti tērēts klīnikas laiks. Pavisam nesen no budžeta tika apstiprināts papildu finansējums 3,4 miljardu mārciņu apmērā, lai ļautu NHS dubultot ieguldījumus jaunās tehnoloģijās un turpināt jau iesākto darbu.
Veselības ministrs Lords Niks Markems (Lord Nicholas Markham) paudis: “Mākslīgais intelekts ievieš izmaiņas veselības aprūpes sniegšanā, un šī tehnoloģija palīdzēs saīsināt gaidīšanas rindas, ļaus katru gadu pakalpojumus saņemt par simtiem tūkstošu vairāk pacientu, ietaupīs ārstu laiku, nodrošinās ātrākus analīžu rezultātus un ietaupīs desmitiem miljonu mārciņu gadā.”
Dr. Deldars (Deldar), “Deep Medical” līdzdibinātājs, norādījis: “”Deep Medical” var palīdzēt glābt dzīvības, piedāvājot pacientiem pakalpojumu saņemt ātrāk, tādējādi palīdzot pārvarēt nepilnības veselības aprūpē, sniedzot ātrāku, personalizētāku pieredzi bez garām rindām, ietaupot naudu un nodrošinot sabiedrībai svarīgu aprūpi.”
Sagatavoja Elīna Badune
Ziņu avots: pharmatimes.com