Sākums » Jaunākie raksti » Pērn “Ziedot.lv” medikamentiem un ārstēšanai ziedots gandrīz miljons eiro
Pērn “Ziedot.lv” medikamentiem un ārstēšanai ziedots gandrīz miljons eiro

Pērn “Ziedot.lv” medikamentiem un ārstēšanai ziedots gandrīz miljons eiro

Pagājušajā gadā organizācijai “Ziedot.lv” medikamentu iegādei, ārstniecībai un rehabilitācijai kopumā saziedoti apmēram 895 000 eiro, šodien, 26. jūnijā, diskusijā par ziedojumu lomu valsts veselības aprūpes finansēšanas politikā atklājusi “Ziedot.lv” vadītāja Rūta Dimanta.

Pērn medikamentu iegādei ziedoti 450 000 eiro, kas ir par 180 000 eiro vairāk nekā 2016.gadā, savukārt ārstniecībai un rehabilitācijai saziedoti 445 000 eiro, kas ir par 90 000 mazāk nekā gadu iepriekš.

Dimanta norādījusi, ka vēršanās pēc palīdzības tādā organizācijā kā “Ziedot.lv” cilvēkiem ir ļoti grūts lēmums, un visbiežāk palīdzību lūdz jauni cilvēki, kuriem vēl jārūpējas par maziem bērniem. Visbiežāk gan cilvēki cenšas tikt galā ar finansiālajām grūtībām paši, atzinusi Dimanta.

Viņa paudusi, ka lēmums lūgt palīdzību labdarības organizācijai esot grūts, jo tajā brīdī pazūd visa konfidencialitāte – cilvēkam ar savu identitāti jāstāsta par savu slimību. Tāpat cilvēki nekad nezina, vai līdz brīdim, kad ārstēšana vai medikamenti būs nepieciešami, vajadzīgā summa tiks saziedota.

Dimanta norādījusi, ka visbiežāk pie organizācijas griežas vidusmēra jauni cilvēki, kuriem ārstēšanai vai medikamentiem nepieciešamais finansējums vairākas reizes pārsniedz viņu ienākumus. “Ir grūti pateikt, ka esi slims, un nevari atļauties nepieciešamo ārstēšanu,” paudusi Dimanta.

Ilgstoši strādājot ar pacientiem, kuriem nepieciešams finansiāls atbalsts, “Ziedot.lv” secinājis, ka visvairāk pacientus satrauc pakalpojuma savlaicīgums, tostarp, lai būtu iespējams pietiekami ātri tikt pie ārsta vai saņemt kādu pakalpojumu. Piemēram, Nacionālajā veselības dienestā (NVD), lai saņemtu atbildi par to, vai valsts finansēs personai nepieciešamos medikamentus, jāgaida 30 dienas, turklāt tikai ļoti retos gadījumos individuālie lūgumi saņem pozitīvu atbildi, atzinusi Dimanta.

Viņa arī norādījusi, ka pacienti nereti sūdzas par lielo birokrātiju, ar ko nākas saskarties. Pacienti norādījuši, ka NVD vēstules ir ļoti sarežģītas un to saprašana cilvēkiem rada grūtības. Tāpat pacienti, kuri vēršas pēc palīdzības NVD, ir jau ļoti slimi, kas viņiem nereti sagādā lielas grūtības sakārtot visus nepieciešamos dokumentus.

www.farmacija-mic.lv

 

Jūsu komentārs

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.Atzīmētie lauki ir obligāti *

*