VM Farmācijas departamenta direktors Jānis Zvejnieks sēdes laikā uzsvēris, ka aptiekām nav nepieciešamas lojalitātes programmas un klientu kartes, jo tās aptieku klientiem graujot uzticību aptiekai kā vietai, kur tiek sniegta medicīniskā konsultācija.
Arī Latvijas Farmaceitu biedrības (LFB) viceprezidents Valdis Pirsko paudis līdzīgu viedokli, savukārt pārējie klātesošie sēdes dalībnieki bijuši neizpratnē, kāpēc klientu kartes un lojalitātes programmas nevarētu attiecināt tikai uz aptiekā nopērkamajām nemedicīniskajām precēm.
Zvejnieks skaidrojis, ka aptiekās nopērkamās preces, kā, piemēram, higiēnas piederumi esot ar 200% uzcenojumu, ko klientu kartes sniegtās atlaides tāpat nepielīdzina tai cenai, par ko šīs preces var iegādāties citās tirdzniecības vietās.
Sēdē nolemts, ka diskusiju nepieciešams turpināt, tuvākajā laikā nosakot datumu un laiku nākamai tikšanās reizei, ziņo LETA.
Jau ziņojām, ka VM ierosinājusi veikt grozījumus Ministru kabineta (MK) noteikumos Nr. 288 “Aptieku darbības noteikumi”, kur vienlaikus ar citiem grozījumiem paredzēts ieviest aizliegumu aptiekās klientu piesaisti īstenot ar dažādu lojalitātes programmu un klientu karšu palīdzību. VM uzskata, ka aptieku konkurence ir realizējama, pirmkārt, nodrošinot kvalitatīvu farmaceitisko aprūpi, piesaistot pastāvīgos klientus ar profesionālu kompetenci, aptiekā pieejamo pakalpojumu sortimentu, apkalpošanas un konsultāciju kvalitāti un zāļu lietošanas uzraudzību. “Aptiekas var konkurēt ar cenām arī bez speciālu lojalitāšu programmu un atlaižu karšu palīdzības,” pausts grozījumu projekta anotācijā. To VM Farmācijas jomas konsultatīvās padomes sēdē 14. maijā apstiprināja arī J. Zvejnieks, norādot uz pieļaujamo piecenojuma “koridoru”, kura ietvaros aptiekas var izvēlēties cenu jebkurai precei, nepārsniedzot Zāļu valsts aģentūras reģistrēto maksimālo aptiekas zāļu cenu.
Elīna Badune
Attēlā – Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas Sabiedrības veselības apakškomisijas vadītājs Vitālijs Orlovs. Saeimas Kancelejas foto.
Kādreiz visi bija mācījušies un visiem bija skaidrs, ka monopols – tas ir slikti visiem. Kur lai izlasa kā pārvarēt monopolu laikmetu, kurā patreiz atrodamies??? Un patreiz ir slikti visiem.
Cik tas tomēr ir tipiski, mesties virsū 200% un nediskutēt par būtisko!
Klientu kartes nav un nevar būt kvalitatīvas faramceitiskās aprūpes sastāvdaļa. Vairs no bodes mūs atšķirt nevar un tad klaigājam, ka mūs par pārdevējiem sauc, nenovērtē mūsu pacientam veltīto laiku konsultācijai un palīdzībai. Kamdēļ? Vai tad lielveikalā kasē mēs arī katrai pārdevējai paldies pasakām?
Tie 200 % tik griezīgi duras acīs, ka nav vairs nekādas ticības, ka tas cilvēkas arī citas lietas saprot. Es īsti nesaprotu-tagad grib visās aptiekās vienādas cenas? Būs kā PSRS. Nu aptiekaram būs vieglāk, pat cenas no galvas varēs mācīties. Godīgi- sajūta , ka kāds imitē strādāšanu. Cilvēki arī šūmējas, ir neapmierināti. Nu nav tās atlaižu kartes nekas diži labs. Taču cīņa pret ķēžu darbibu atlaižu izspiešanā no ražotāja ir sākta ne no tās puses.
Manuprāt tur kāds totāli neprot rēķināt!
Higiēnas piederumiem uzcenojums 200 procenti,farmaceitu skaits pietiekošs,lai tie aizpildītu aptiekas darba laiku!Zvejnieks galīgi putrojas aprēķinos!
Vajadzētu farmaceitiem ieviest obligātu eksāmenu ekonomikā, matemātikā un finanšu vadībā!
Savādāk nemāk ne rēķināt, ne aptieku vadīt! 🙂
Nu un fakultatīvi varētu arī eksāmenu tiesību zinībās sarīkot, jo ikdienā liela ņemtne ar visādām inspekcijām, patērētāju tiesību aizstāvjiem un citiem likuma kalpiem!
Protams ir pārspīlēts, ka 200% uzcenojums, bet tas, ka aptiekās higiēnas preces ir daudz dārgāk nekā veikalos ir fakts!!!
Un par tām kartēm” cepjas” jau tikai tiem, kam pieder ķēžu aptiekas! Domā ka ar tām cilvēkus noturēs, smieklīgi!
Manā aptiekā bez nekādām kartēm ir lētāk nekā Mēness aptiekās ar tām saucamajām kartēm un atlaidēm!
Galvenais uzdevums ir panākt, ka visām aptiekām ir vienādas cenas, un tad sākt runāt par farmaceitisko aprūpi, pie kuras pacienti paši piesaistīsies. Nevis kā līdz šim, skraida pa visām-kur par centu lētāk.
Jā, jā… paši vainīgi , ka neliekam 200% uzcenojumu! Prece ietu griezdamās!
Turklāt uzskatu, ka Ministrija uz Saeimu ir aizgājusi nesagatavojusies, tāpēc arī tāds rezultāts! Varēja taču vismaz pieaicināt tās sabiedriskās organizācijas, kas atbalsta aizliegumu!Tad vismaz Ministrijai nebūtu jāatšaudās no pārmetumiem, bet gan Grāpei būtu jāaizstāvās, kad visi kluptu virsū vienlaicīgi! 🙂
Zvejniekam turpmāk rūpīgāk jāpilda mājas darbi!
Tur nav ko diskutēt! Jāaiznes čekus par pirkumu aptiekā ar lojalitātes karti un bez lojalitātes kartes kādā pierobežas ciemā! Lai redz ka Rīgas aptiekā ar visu lojalitātes karti ir dārgāk kā pierobežas ciemā bez nekādas kartes!
ar to arī beigsies visa diskusija!
Tas gan, kādi vēl 200%! Tie taču nav korekti dati! Vai arī bijuši pētījumi?
Zvejnieka kungs,kur Jūs rāvāt aptiekās 200% uzcenojumu hig. precēm? Vai tas info nav nācis no pašā dārgākā tīkla – Mēness aptiekām?
Mēs hig. precēm cenu rēķinam ar tādu pašu koeficientu kā medikamentiem un,protams, + 21%PVN !