Lai uzlabotu patērētāju tiesību aizsardzību, turpmāk, reklamējot jebkādu uztura bagātinātāju, būs jānorāda, ka reklamējamais pārtikas produkts ir uztura bagātinātājs. To paredz valsts sekretāru sanāksmē izsludinātie grozījumi “Noteikumos par obligātajām nekaitīguma un marķējuma prasībām uztura bagātinātājiem un uztura bagātinātāju reģistrācijas kārtību”, ziņo aģentūra LETA.
Kā norādīts Zemkopības ministrijas skaidrojumā, aizvien biežāk praksē ir sastopami gadījumi, kad tiek reklamēts uztura bagātinātājs, bet reklāmā netiek iekļauts produkta tirdzniecības nosaukums “Uztura bagātinātājs”. Piemēram, tiek reklamēti vitamīni, bet reklāmā netiek iekļauta norāde vai paziņojums, ka vitamīni ir uztura bagātinātājs, kas paredzēts ikdienas uztura papildināšanai, tāpēc patērētājs nesaņem pilnvērtīgu informāciju par reklamējamo pārtikas produktu.
Tāpat izmaiņas noteikumos paredz iekļaut prasību, ka uztura bagātinātāju ražotājam vai izplatītājam tirdzniecības vieta ir jānodrošina ar informāciju par produktiem, ko tas izplata, lai pārdevējs varētu sniegt arī atbilstošu informāciju patērētājam, ziņo LETA. Šādu prasību ir nepieciešams ieviest, lai nodrošinātu patērētāju tiesību aizsardzību un skaidru informāciju par iegādājamo produktu.
Izmaiņas noteikumos vēl tiks skatītas valdībā.