Kā norādīts Zemkopības ministrijas skaidrojumā, veterinārajām zālēm tiek veikti regulāri pētījumi un veikta izraisīto blakusparādību uzraudzība, kā rezultātā var mainīties gan dzīvnieku sugas, kurām zāles paredzētas, gan lietošanas apjoms, stiprums un indikācija. Šādos gadījumos tiek precizēta zāļu reģistrācijas dokumentācija, lietošanas instrukcija un zāļu apraksts. Līdz ar to ir svarīgi zināt, cik sen reklāmas materiāls ir sagatavots, un tas jānorāda reklāmā, lai novērstu sabiedrības maldināšanu.
Tāpat izmaiņas veterināro zāļu reklamēšanas kārtībā paredz, ka ne tikai Pārtikas un veterinārajam dienestam (PVD), bet arī Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC) būs pieeja informācijai par veterināro zāļu reklāmu un plānotajiem pasākumiem saistībā ar veterināro zāļu reklāmu. Saskaņā ar Reklāmas likumu PTAC veic arī veterināro zāļu reklāmas uzraudzību un kontroli.
Izmaiņas kārtībā vēl tiks skatītas valdībā. Ministru kabineta noteikumu projekts attiecas uz 15 veterināro zāļu importētājiem, 36 veterināro zāļu lieltirgotavām un 342 aptiekām, kas izplata veterinārās zāles, ziņo LETA.
www.farmacija-mic.lv