No 11. jūnija līdz 12. jūnijam Jūrmalā notika Eiropas zāļu aģentūru vadītāju tīkla (HMA) komunikācijas profesionāļu darba grupas (WGCP) sanāksme, kuras darba kārtības viens no nozīmīgākajiem jautājumiem bija vienota logotipa ieviešana Eiropas Savienībā no šā gada 1.jūlija visām aptiekām, kas piedāvā iedzīvotājiem iegādāties zāles internetā.
Vienotā logotipa ieviešanu paredz Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva, kas attiecas uz cilvēkiem paredzētām zālēm, lai novērstu viltotu zāļu nokļūšanu legālas piegādes ķēdē. Samukārt Komisijas īstenošanas regula nosaka dizainu vienotajam logotipam, ar ko identificē personas, kas piedāvā iedzīvotājiem iegādāties zāles tālpārdošanā, un tā autentiskuma pārbaudes tehniskajām, elektroniskajām un kriptogrāfiskajām prasībām, ziņo Zāļu valsts aģentūra (ZVA).
Sanāksmes dalībnieki – Eiropas valstu nacionālo zāļu aģentūru komunikācijas eksperti un Eiropas Zāļu aģentūras pārstāvji – pārrunāja arī citus komunikācijas jautājumus: sabiedrības informēšanas pasākumi attiecībā uz racionālu un drošu zāļu lietošanu, iedzīvotāju informētības veicināšana par riskiem, kādus var izraisīt viltotu zāļu nokļūšana legālās zāļu aprites ķēdē, jauno tehnoloģiju pielietojums (mobilās aplikācijas u.c.) pacientu informēšanā par dažādiem zāļu drošuma aspektiem, dalībvalstu aģentūru sadarbība krīzes situācijās, īpaši zāļu piegādes nepārtrauktības un kvalitātes kontekstā.
Eiropas zāļu aģentūru Komunikācijas profesionāļu darba grupa ir izveidota, lai nacionālajās zāļu aģentūrās attīstītu komunikācijas kompetences, dalītos ar labāko praksi, palīdzētu koordinēt komunikācijas jautājumus krīzes situācijās, attīstītu HMA sadarbību ar sadarbības partneriem (farmācijas industrijas pārstāvjiem) un turpinātu pilnveidot HMA tīmekļa vietni, skaidro ZVA.