Sākums » Farmācija » LFB organizē sociālo kampaņu “Vai Tev ir savs farmaceits?”
LFB organizē sociālo kampaņu “Vai Tev ir savs farmaceits?”

LFB organizē sociālo kampaņu “Vai Tev ir savs farmaceits?”

No 2016. gada 1.oktobra līdz 31.oktobrim Latvijas Farmaceitu biedrība (LFB) ar gandrīz 700 Latvijas aptieku atbalstu realizē sociālo kampaņu, kas veltīta ilgstošas sadarbības veidošanai starp klientu-pacientu un farmaceitu – “Vai Tev ir savs farmaceits?”.

Kā rāda Latvijas Farmaceitu biedrības (LFB) aptauja sociālajos tīklos, gandrīz puse no mums izvēlas aptieku tikai pēc tās atrašanās vietas, aptuveni 23% informāciju par zālēm iegūst no visai neprecīziem avotiem – interneta, radio, TV, paziņām un tikai 31% norāda, ka tas ir atbilstošs profesionālis – farmaceits!

“Savā ikdienā esam ieraduši, ka mums ir savi atzīti meistari – savs frizieris, kosmetologs, kurpnieks, mīļākais veikals un zīmols. Bet vai mēs ar tādu pat rūpību domājam par savu veselību? Vai aizvien esam gatavi riskēt un turpināt uzticēt rūpes un viedokli par mūsu veselību nejaušībai – garāmejošai sarunai ar kaimiņu, internetam..? Cik atbildīgi mēs izturamies pret svarīgāko – mūsu pašu un mums mīļo veselību? Sabojāta frizūra ir labojama, taču veselība nav mati, kas ataugs pēc neveiksmīgas nogriešanas!” norāda LFB prezidente Kitija Blumfelde.

LFB veikusi aptauju sociālajos tīklos par to, vai un pēc kādiem principiem iedzīvotāji izvēlas savu aptieku un savu farmaceitu, kā arī – kur iegūst informāciju par zālēm. Aptaujas rezultāti uzrāda, ka 49% aptaujāto aptieku izvēlas pēc tās atrašanās vietas; 11% – pēc cenu atšķirībām. Savukārt, kā galveno informācijas avotu par zālēm tikai 31% respondentu norāda farmaceitu, ko zināmā mērā varētu vērtēt arī pozitīvi, bet tajā pat laikā ap 23% informāciju par zālēm iegūst no visai neprecīziem avotiem – 11% –  internetā; 9%  – TV un Radio; 3%  – no paziņām, norāda LFB. “Gan minētās aptaujas rezultāti, gan situācijas, ar kādām farmaceiti sastopas ik dienas aptiekā, kalpoja par iemeslu uzrunāt iedzīvotājus, skaidrojot tiem mūsu profesijas būtību – farmaceits ir veselības aprūpes speciālists, piedāvājot izmantot mūsu zināšanas un prasmes, kuras mēs uzturam un papildinām, mācoties visu savu aktīvo darba mūžu,” skaidro K.Blumfelde.

LFB uzsver – farmaceits ir zinošākais augstas kvalifikācijas speciālists par zālēm, pie kura pēc padoma bieži vēršas citi veselības aprūpes speciālisti – tajā skaitā arī ārsti.

bilde_plakats_krastmala

Sociālās kampaņas ietvaros:

  • ir izvietota vides reklāma sabiedriskā transporta pieturvietās Rīgā un citās Latvijas pilsētās, elektroniskie banneri mājaslapās un plakāti aptiekās visā Latvijā, kurās iedzīvotāji tiek aicināti aktīvi domāt, būt ieinteresētiem un līdzatbildīgiem, domājot par savu veselību – izvēlēties savu aptieku un savu farmaceitu;
  • ar farmācijas studentu palīdzību 11.oktobrī tiek organizēta anketēšanas zibakcija Rīgas centrā, kas kalpos kā iniciācijas pasākums tālākai iedzīvotāju anketēšanai par farmaceitiskās aprūpes pakalpojumiem gan elektroniski, gan aptieku tīklos;
  • LFB ir izveidojusi videoklipus, kuros, caur aptiekās reāli novērotām situācijām, iedzīvotāji tiks aicināti padomāt gan par iespējamām sekām, nepareizi lietojot zāles, gan par nepieciešamību veltīt laiku sarunai ar farmaceitu;
  • sociālajos tīklos LFB aicinās cilvēkus dalīties stāstos par savu farmaceitu, savu aptieku, kas, iespējams, dotu impulsu arī citiem atrast savu farmaceitu un aptieku.

Ar kampaņas laikā iegūtiem datiem un rezultātiem LFB plāno uzsākt diskusiju ar valsts un citu organizāciju pārstāvjiem par farmaceitiskās aprūpes pakalpojumu finansēšanas un organizēšanas modeļiem Latvijā.

 

www.farmacija-mic.lv

 

Jūsu komentārs

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.Atzīmētie lauki ir obligāti *

*