“Benu aptiekas” Farmācijas daļas vadītāja Vizma Vīksna nacionālai informācijas aģentūrai LETA paudusi, ka lielā pieprasījuma dēļ pirmo dienu laikā e-veselības sistēma strādājusi lēni, pirmajā dienā tā darbojusies ar pārtraukumiem. Tāpat daudziem klientiem bija un ir neskaidrības, piemēram, par to, ka jābūt līdzi personu apliecinošam dokumentam, kā arī par to, vai tiešām nav nepieciešama papīra recepte, pie kurām klienti ir pieraduši.
“Jāņem vērā, ka jaunā sistēma tikko ir sākusi strādāt, tādēļ ir pārslogota. Ar laiku šī noslodze mazināsies, atvieglojot sistēmas darbu. Apsveicami ir tas, ka NVD no savas puses dara visu, kas ir tā spēkos, lai sistēma strādātu,” atzinusi V. Vīksna.
Savukārt aptieku tīkla “Apotheka” vadītājs Jānis Kūliņš paudis, ka kopumā sistēma esot ērta: “Tā noteikti ilgtermiņā atvieglos ikdienu pacientiem, ārstiem un farmaceitiem. Kā ar jebkuru līdz šim nezināmu lietu, sākumā ir jāpierod pie jaunās kārtības visiem, kas tajā iesaistīti. Vēlos uzsvērt, ka “Apotheka” farmaceiti iegulda daudz laika, lai klientiem skaidrotu par e-receptēm un to darbības mehānismu, un lai medikamentu izsniegšana noritētu raiti.”
Lūgts komentēt, vai “Apotheka” farmaceiti ir saskārušies ar kādām klientu sūdzībām, Kūliņš atklājis, ka neapmierinātību jaunajā sistēmā rada tas, ka kompensējamos medikamentus nav iespējams iegādāties pa daļām.
“Piemēram, ja ārsts ir izrakstījis dārgus medikamentus trīs mēnešu lietošanas kursam, tad jālūdz izrakstīt trīs e-receptes – ar katram mēnesim attiecīgi norīkoto medikamentu daudzumu. Pretējā gadījumā viss izrakstīto medikamentu daudzums jāiegādājas vienā reizē. Tas var radīt zināmas neērtības arī situācijās, kad attiecīgajā aptiekā nav pieejams nepieciešamo medikamentu daudzums,” skaidrojis Kūliņš.
www.farmacija-mic.lv
Tas ir stulbums reāls!!! Kas par murgu – pamperi, M saraksts uz papīra, pārējais elektroniski. Kas tā par spēlēšanos, kas par papildus slogu farmaceita darbā . Ja valsti ieviesām euro – tad tas tika ieviests visur, bez izņēmumiem, piem, kādā desu veikalā, kur var norēķināties latos. Tā taču nav. Kas tad šeit par lieto>>>????
Kāpēc M saraktu , pamperus farmaceitiem jāiet vadīt NVD programmā? Kas mums darīt nav ko, kā vaktēt dienas vakarus, vai būs M vai nebūs.
Protams, visticamāk jau naudiņas pietrūka (interesanti ,kur tā palika), lai programmā būtu ailīte M sarakstam un pamperiem, tās taču papildus izmaksas. Bet nekas, uzkrausim to farmaceitam, bet EIROPAS SAVIENĪBAI nosūtīsim skaistas bildītes kādā doktorātā un aptiekā, kur visi smaida un ir laimīgi, jo tai brīdī NETIEK ATPROČOTA E_RECEPTE!!. Galvenais jau uztaisīt laimīgu foto un aizsūtīt. Tas tā tracina, kā visur ar Eiropas projektiem tā atskaitās.
Sakiet, lūdzu, vai paši APTIEKU PĀRSTĀVJI ARĪ IR FARMACEITI, BET SVARĪGĀKAIS – VAI VIŅI PAŠI STRĀDĀ DIENDIENĀ APTIEKĀ PIE LETES???? Kas var būt apmierināts? Kāpēc tādi meli? Maz zināt, kādas kļūdainas rp. nonāk e-veselības grozā pacientam – ta devu nav, ta īpašā rp blanka sajauta ar zilo, ta programma nedod mammai izņemt bērna zāles (ārsts stingri noteici, ka mamma uz SAVA p.k. saņems).
Aptiekā farmaceitam NAV JĀSKAIDRO E-VESELĪBAS TEH. PROBLĒMAS UN citas tehniskas lietas, tas jādara valstij ,nvd, par ko viņi saņēmuši naudu.
Mēs esam farmaceiti, mums jāstāsta zāļu lietošana, blaknes, izvēles iespējas, zāļu aizvietošana un citas ar farm. aprūpi saistītas lietas.
Ja Apotheka farmaceits 30 min skaidro klientam ,ka viņa e-rec ir nederīgas un kļūdainas, nevis skaidro pareizu zāļu lietošanu – TAS NAV NORMĀLI.
Kāpēc aptieku pārstāvjo melo – kolēģi man ir daudzās LV Republikas aptiekās – neesmu saņēmusi POZITĪVU kometāru NENOVIENA – un tie ir vairāki aptieku tīkli, arī šajā jūsu tekstā minētie.
Vai kaut viens farmaceits ir vērsies pie sava darba devēja ar šādu (augstākminētu) problēmu izklāstu? Ne anonīmi, bet tieši – aci pret aci?
PROTAMS. bet ne jau darba devējs te ir vainīgs un var ko atrisināt!!!! Viņi neko nav izdomājuši. Viņi dara visu, lai mums būtu vieglāk. Bet programmu neizmainīs!! Mēs visi zvanām NVD ZVA MINITRIJAI, bet visi mūs kā futbola laukumā atšuj!!!! Neviens nedod runāt ar sistēmas ieviesēju. KUR ir šie cilvēki?!! Lūdz, palasiet farmaceitu forumus feisbukā un citus, par ko viņi runā savā starpā un tā vietā ,lai runātu par zālēm, viņi risina teh.problēmas, jo vairāk NAV kam prasīt. Visu dienu, kas ir teh.problēmas – e-veselībai ir ieslēgts automāt. atbildētājs. Bet pārējie neko nezina un sūta tālāk! Cienījamais MIC, es domāju, ka arī Jūs esat lietas kursā, ka viss ir šausmīgi!!! Arī LFBiedrībai tiek zvanīts pastāvīgi. Mēs lūdzam, lai mūs kā farmaceitus ciena, lai mēs darām savu darbu, nevis testējam programmu, par ko mums papildus nemaksā. PAR TO SAŅĒMA naudu izveidotāji un paši tagad paslēpušies nezin kur!!!!!! Paldies par uzmanību!!
Mēs arī saņemam trauksmes signālus no farmaceitiem, bet, ja jūsu darba devēji publiskā telpā saka, ka viss būs labi, tikai jāpaciešas, mēs nevaram viņu viedokli publicēt sagrozītu. Mēs atspoguļojam to, ko publiskajā telpā pauž viena vai otra puse. Ir daudz aptiekās strādājošu farmaceitu, kas presē izteikušies pozitīvi. Tieši tāpat, kā ir ārsti, kas saka, ka viss darbojas ļoti labi. Un ir arī pacienti, kam izdevies ar e-recepti dabūt zāles ātri un ērti. Taču ir arī pretēji viedokļi. Kā redzat (ja ieskatās portāla sadaļā “E-veselība”), mēs atspoguļojam visdažādākos.