Sākums » E-veselība » NVD uzsver: e-veselības darbība stabilizējas, tehniski traucējumi pēdējā diennaktī nav novēroti

NVD uzsver: e-veselības darbība stabilizējas, tehniski traucējumi pēdējā diennaktī nav novēroti

Nacionālais veselības dienests (NVD) informē, ka šobrīd E-veselības sistēmas darbība ir stabila. 3. janvārī sistēmā neesot novēroti būtiski darbības traucējumi. Konstatēti vien nelieli traucējumi, kas visbiežāk novēroti ārstniecības iestādēs un aptiekās, kuras lieto savas informācijas sistēmas, kas ir pielāgotas vai tiek pielāgotas darbam ar E-veselības sistēmu. Savukārt 4. janvārī tehniski sistēmas darbības traucējumi neesot novēroti, uzsver NVD.

“Diemžēl šī gada pirmajā darbdienā sistēmas darbībā tika novēroti īslaicīgi traucējumi, kas radīja neērtības iedzīvotājiem un speciālistiem. E-veselības sistēmas darbības pilnvērtīga nodrošināšana šobrīd ir prioritāte, tāpēc strādājam teju diennakts režīmā. Esam atbildīgi par sistēmas turpmākās darbības nodrošināšanu bez būtiskiem sistēmas darbības traucējumiem,” norāda NVD direktores vietniece informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jautājumos Linda Freimane.

Līdz šim e-darbnespējas lapu vismaz vienu reizi ir izrakstījušas vairāk nekā 3200 ārstniecības personas, savukārt e-recepti – vairāk nekā 3500 ārstniecības personas. Turklāt jau vairāk nekā 750 aptiekās apmeklētājam vismaz reizi izsniegti e-receptes medikamenti (95% no visām aptiekām).

NVD atgādina – ja nepieciešams izrakstīt recepti, bet tas nav iespējams sistēmas tehnisku traucējumu dēļ, ārsts ir tiesīgs to izrakstīt papīra formā. Šīs receptes elektronizēšanu jeb ievadi E-veselības sistēmā veiks aptiekā, tiklīdz tas būs iespējams. Savukārt, ja nepieciešams atvērt darbnespējas lapu, bet tas nav iespējams sistēmas tehnisku traucējumu dēļ, ārsts veic atzīmi par tehniskajiem traucējumiem pacienta medicīniskajā dokumentācijā un atver e-darbnespējas lapu nākamo piecu darba dienu laikā, norādot E-veselības sistēmā darbnespējas perioda pirmo dienu.

Jautājumu gadījumā par E-veselības pakalpojumu izmantošanu, kā arī par ieteicamo rīcību sistēmas īslaicīgu tehnisku traucējumu gadījumos, lietotāji ir aicināti zvanīt E-veselības lietotāju Atbalsta dienestam – tālr. iedzīvotājiem: 67 803 300, speciālistiem: 67 803 301 (katru dienu no plkst. 8.00 līdz 20.00).

Šobrīd vairāk nekā 90% gadījumu zvani tiek saņemti no ārstniecības personām un farmaceitiem, kuri vēlas konsultēties par E-veselības lietošanu. Visbiežāk speciālistus interesē, kā elektronizēt papīra recepti vai darbnespējas lapu, ja tā ir izsniegta pirms šī gada 1. janvāra. Atbalsta dienesta pakalpojumus aktīvi izmanto ārsti, kuri E-veselības lietošanas līgumu noslēdza tikai pagājušā gada nogalē un vēl nav pilnībā apguvuši visas sistēmas lietošanas nianses.

Skaidrojoša informācija iedzīvotājiem par e-receptes un e-darbnespējas lapas izmantošanas kārtību ir pieejama arī E-veselības portāla www.eveseliba.gov.lv sadaļā “E-recepte” un “E-darbnespējas lapa”.

www.farmacija-mic.lv

2 komentāri

  1. lauku farmaceite

    Cien. NVD darbinieki ! Izlabojiet,beidzot e- sistēmā kompensējamās cenas,saskaņā ar jauno sarakstu, kurš stājies spēkā ar 1.janvāri. Lielajās aptiekās ir attiecīgās kases programmas,bet ko lai dara mazās? Grāmatiņas sola pēc 11.janvāra,saraksts jāmeklē NVD mājaslapā. Nebilets,akuzide,seretide diski ,laboju manuāli. Papīra receptes nav iespējams elektronizēt. Kā lai normāli strādā?

  2. Ko nu lielaties? Jā,vakar tiešām bija o.k.,bet šodien vairāk nestrādā, nekā strādā! Atveru cilvēkam receptes,bet varu tikai apskatīties,kad vēlos atprečot,viss – uzkāries! un palīdzības dienestā jau aut. atbildētājā puisis ierunājis textu,ka tiek risinātas tehniskas problēmas.Bet risiniet taču naktī,ne jau pa dienu!

Jūsu komentārs

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.Atzīmētie lauki ir obligāti *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.