Svārstoties Krievijas rubļa vērtībai, zāļu ražotāja AS “Olainfarm” peļņa šā gada pirmajā ceturksnī samazinājusies par pusmiljonu eiro līdz 3,1 miljonam eiro, ceturtdien virtuālās konferences jeb vebināra laikā informējis uzņēmuma valdes loceklis Salvis Lapiņš.
Līdz ar to uzņēmuma gūtā peļņa šā gada pirmajā ceturksnī bijusi par 15% mazāka nekā 2017.gada 1.ceturksnī.
Lapiņš norādījis, ka katru reizi, kad Krievijas rublis zaudē vērtību, automātiski tiek ietekmēta arī tās iedzīvotāju pirktspēja. Tas savukārt atsaucas uz uzņēmuma pārdošanas rezultātiem. Ņemot vērā minēto, Lapiņš paudis, ka uzņēmums tā izplatītās produkcijas cenas cenšas noteikt atbilstoši rubļa svārstībām. “Mums jāsargā savas pozīcijas gan Krievijā, gan citur, bet mūsu pozīcijas Krievijā ir atkarīgas no Krievijas rubļa vērtības,” teicis “Olainfarm” valdes loceklis.
Lapiņš nacionālai informācijas aģentūrai LETA skaidrojis, ka uzņēmums produkciju tirgo rubļos, bet grāmatvedību kārto eiro, līdz ar to, ja laikā, kad tiek veikts valūtas konvertācijas process, rubļa vērtība krītas, tad attiecīgi samazinās gūto ieņēmumu apmērs.
Savukārt komentējot pirktspējas krituma ietekmi uz medikamentu tirdzniecību Krievijas tirgū, ko ietekmē rubļa svārstības, “Olainfarm” pārstāvis atzīmējis, ka “Olainfarm” Krievijā primāri pārdod recepšu zāles. Ņemot vērā, ka cilvēki pirktspējas izmaiņu ietekmē parasti atsakās no uztura bagātinātāju, vitamīnu un bezrecepšu medikamentu iegādes, tad ietekme uz recepšu zāļu iegādi nav tik jūtama, ja vien pirktspēja nokritusies līdz kritiskam līmenim, skaidrojis Lapiņš.
Tāpat viņš informējis, ka Krievijā plānots īstenot programmu “Pharma 2020”, kas izveidota, lai sankciju un embargo ietekmē stiprinātu vietējo zāļu ražotāju pozīcijas tirgū. Kaut arī, pēc Lapiņa teiktā, tam būs ietekme uz zāļu importētājiem, kas realizē produkciju Krievijas tirgū, programmas nosacījumi vairāk attiecas uz medikamentu tirgotājiem, kas piedalās valsts iepirkumos. Ņemot vērā, ka “Olainfarm” salīdzinoši maz tajos piedalās, nav sagaidāms, ka īstenotajai programmai būs būtiska ietekme uz tā darbību Krievijas tirgū, skaidrojis “Olainfarm” valdes loceklis.
Savukārt komentējot “Olainfarm” plānus Lietuvas un Igaunijas tirgū, Lapiņš norādījis, ka Lietuvā ir lielāks reģistrēto “Olainfarm” produktu īpatsvars nekā Igaunijā. Turklāt uzņēmums Lietuvas tirgū pārdod arī “Silvanola” produkciju, līdz ar to “Olainfarm” apgūtais tirgus Lietuvā ir divreiz lielāks, nekā tas ir Igaunijā, kur ir mazāks reģistrēto produktu skaits.
Kaut arī kopējā tendence abām Baltijas valstīm pēc pārdošanas rādītājiem ir pozitīva, Lietuvā tā esot izteikti redzamāka nekā Igaunijā. Uzņēmums šogad plānojot palielināt pārdošanas apmērus Lietuvā un Igaunijā, stiprinot “Olainfarm” pārstāvniecību abās valstīs gan cilvēku skaita, gan izdevumu ziņā, jo pārdošanas rādītāju dinamika tajās uzskatāma par labu.
Kā ziņots, “Olainfarm” koncerna tīrā peļņa pirmajā ceturksnī bija 3,114 miljoni eiro, kas ir par 15% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Peļņas samazinājumu uzņēmums skaidroja ar Krievijas rubļa kursa nelabvēlīgām svārstībām gada sākumā.
“Olainfarm” realizācija 2018.gada pirmajā ceturksnī sasniedza 30,789 miljonus eiro, kas ir par 8% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, un tas ir labākais pirmā ceturkšņa apgrozījuma rādītājs koncerna līdzšinējā darbībā.