AS “Olainfarm” konsolidētais peļņas un zaudējumu aprēķins par koncerna darbību 2018. gadā liecina, ka koncerna apgrozījums pērn pārsniedzis 124 miljonus eiro, sasniedzot jaunu apgrozījuma rekordu, ziņo uzņēmuma pārstāvji. Koncerns 2018. gadā nopelnījis 10,3 miljonus eiro, kas ir gandrīz par 5% mazāk nekā 2017. gadā. “Olainfarm” grupas produkcija gada laikā tika pārdota 54 pasaules valstīs.
Pamatojoties uz šī nerevidētā gada pārskata rezultātiem un 2019. gada darbības plāniem, valde plāno ieteikt uzņēmuma akcionāriem lemt par dividenžu izmaksu 1,4 miljona eiro apmērā no 2018. gada peļņas jeb 0,10 eiro apmērā par akciju.
2018. gadā kopumā, salīdzinājumā ar 2017. gadu, “Olainfarm” koncerna realizācijas apjoms ir audzis par vairāk nekā 2 miljoniem eiro jeb gandrīz 2%, un pārsniedzis 124 miljonus eiro. Lai gan sākotnēji noteikto realizācijas apjomu mērķi 130 miljonu eiro apmērā grupai neizdevās sasniegt, tomēr apgrozījuma ziņā šis ir bijis pats veiksmīgākais gads uzņēmuma vēsturē, ziņo uzņēmuma valde. Pēdējā ceturkšņa laikā būtiski augusi divpadsmit mēnešu EBITDA, sasniedzot 20,5 miljonus eiro. Arī EBITDA rentabilitāte aizvadītajos 12 mēnešos sasniegusi 17%. Abi šie rādītāji ir augstākie kopš 2016. gada sākuma.
Pērn uzņēmumam ir izdevies samazināt tā pārdošanas izmaksas un augt gandrīz visos galvenajos realizācijas tirgos, izņemot Krieviju, kur pārdošanas samazinājās par 5% jau iepriekš prognozēto Krievijas rubļa svārstību ietekmē. Savukārt, pastiprināta klātbūtne gan Latvijas, gan Baltkrievijas tirgos ir par pamatu ievērojamam realizācijas pieaugumam šajās valstīs. Lielākais pārdošanas pieaugums par 54% tika sasniegts Baltkrievijā, un Tadžikistānā, kur pārdošanas apjomi auga par 32%. Par 23% augusi arī realizācija Latvijā, mājas tirgum kļūstot par otro lielāko apgrozījuma ziņā pēc Krievijas.
Pērnā gada 4. ceturksnī realizācijas apjomi, salīdzinot ar iepriekšējā gada 4. ceturksni, pieauga par vairāk nekā 3 miljoniem eiro jeb gandrīz 10% un sasniedza 34,8 miljonus eiro, padarot šo 4. ceturksni par labāko uzņēmuma līdzšinējā vēsturē realizācijas apjomu ziņā.
Salīdzinot ar 2017. gadu ir notikušas izmaiņas pieprasītāko “Olainfarm” produktu sarakstā. Remantadīnu un PASS ir nomainījuši meldonijs un memantīns, bet noofēna un neiromidina īpatsvars ir teju izlīdzinājies.
Neskatoties uz aizvien augošu eksporta tirgu skaitu un lielāku tirgu diversifikāciju, realizācijas tirgu dažādošana joprojām ir viens no galvenajiem “Olainfarm” grupas izaicinājumiem. Arī 2018. gadā uzņēmums fokusējās uz papildu pētījumu veikšanu, lai nodrošinātu savu produktu klātbūtni jau esošajos realizācijas tirgos un nākotnē atvērtu jaunus.
Saskaņā ar neauditēto 2018. gada finanšu pārskatu, realizācijas plāns ir izpildīts par 96%, bet gada peļņas plāns ir izpildīts par 90%, ziņo uzņēmums.