Sākums » Jaunākie raksti » VM virza saskaņošanai rīkojuma projektu par 57 mlj eiro pārdali veselības aprūpei

VM virza saskaņošanai rīkojuma projektu par 57 mlj eiro pārdali veselības aprūpei

 

Veselības ministrija (VM) iesniegusi saskaņošanai valdībā rīkojuma projektu par 57 mlj eiro pārdali veselības aprūpei.

VM uzver, ka Ministru kabinetam (MK) nepieciešams pieņemt lēmumu par apropriācijas pārdali, lai nodrošinātu neatliekamu un prioritāru pasākumu finansēšanu veselības nozarē 2023.gadā atbilstoši faktiskajai nepieciešamībai. Papildus piešķirtais finansējums veicinās rindu mazināšanu pie speciālistiem, uz diagnostiskajiem izmeklējumiem, dienas stacionārā un ambulatorajā rehabilitācijā.

VM atgādina, ka šī gada 20.jūnijā MK sēdē tika izskatīts un pieņemts zināšanai Finanšu ministrijas sagatavotais informatīvais ziņojums “Par finansējuma pārdali 2023.gadā veselības nozarei”. Attiecīgi šogad tiks veikta apropriācijas pārdale 57 mlj eiro apmērā no nozaru ministrijām uz budžeta resora programmu “Veselības aprūpes neatliekamo pasākumu īstenošana 2023.gadā”, lai nodrošinātu neatliekamu un prioritāru pasākumu finansēšanu veselības nozarē 2023.gadā atbilstoši faktiskajai nepieciešamībai.

Paredzēts, ka 6,8 mlj eiro pārdalīs kompensējamo medikamentu un materiāla apmaksāšanai, lai nodrošinātu medikamentu pieejamību, 7,6 mlj eiro pārdalīs primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšanai, tostarp 5,5 mlj eiro – primārās veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības uzlabošanai, 2 mlj eiro – zobārstniecības pakalpojumu bērniem pieejamības uzlabošanai.

Vēl 8,6 mlj eiro plānots pārdalīt laboratorisko izmeklējumu pieejamības uzlabošanai, 16 mlj eiro – ambulatoro izmeklējumu, speciālistu konsultāciju un dienas stacionāra pakalpojumu pieejamības uzlabošanai, 4,4 mlj eiro – Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšanai stacionārās ārstniecības iestādēs un 13,4 mlj eiro – plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai.

Avots: LETA

Jūsu komentārs

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.Atzīmētie lauki ir obligāti *

*