Pērn samazinājies Veselības inspekcijā (VI) saņemto sūdzību skaits par veselības aprūpi, tomēr aizvien daudzos gadījumos konstatēti pārkāpumi, tajā skaitā saistībā ar informācijas nesniegšanu un cieņpilnu attieksmi. Pērn inspekcijā izskatīts 491 iesniegums, kuros cita starpā izteiktas sūdzības par ārstēšanas kvalitāti un diagnostikas savlaicīgumu, par veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanu un zāļu apriti, kā arī higiēnas prasību neievērošanu. Gadu iepriekš tādi bija 574 jeb par 15% vairāk.
Biežākās sūdzības bijušas par saņemtajiem ārstēšanas pakalpojumiem zobārstniecībā – 32 sūdzības. Tāpat 21 sūdzība saņemta par primāro veselības aprūpi, savukārt 14 – par ķirurģiju.
Saistībā ar arodslimību obligātajām veselības pārbaudēm saņemtas 14 sūdzības, savukārt atsevišķi gan onkoloģijas, gan psihiatrijas jomā – saņemtas 12 sūdzības.
Kopumā gada laikā VI saņemti 308 iesniegumi, kuros pacienti vai to likumiskie pārstāvji izteikuši neapmierinātību ar kvalitāti kādā no ārstniecības jomām. No tiem 66 gadījumos jeb vairāk nekā 21% gadījumu konstatēti pārkāpumi un nepilnības.
Savukārt par pacienta tiesību aizskārumu VI 2024.gadā saņemtas kopumā 117 pacientu vai to tuvinieku sūdzības, kas ir par 15% mazāk nekā pirms gada. No tām par likumā noteiktajām pacienta tiesībām uz informāciju, tostarp par veselības stāvokli un ārstēšanas plānu, bijušas 56 sūdzības, kur 34 gadījumos konstatēts šo tiesību aizskārums.
Par Pacientu tiesību likumā noteiktajām pacienta tiesībām uz laipnu un cieņpilnu attieksmi, arī piekrišanu vai atteikšanos no ārstniecības saņemta 61 sūdzība, kur pacienta tiesību aizskārums konstatēts 28 gadījumos.
Tāpat pērn VI veikusi plānveida pārbaudes 630 Latvijas ārstniecības iestādēs. Kopumā veselības aprūpes jomā inspekcija uzrauga atbilstību normatīvo aktu prasībām visās Latvijas ārstniecības iestādēs un to filiālēs, kuru skaits pēc Ārstniecības iestāžu reģistra datiem šī gada 1.janvārī ir 5402.
Veselības aprūpes jomā kopumā 2024.gadā 106 gadījumos VI piemērojusi administratīvo sodu.
Avots: LETA