Zīmols “Juno” izveidojis inovatīvu risinājumu – tirdzniecības automātu, kas ļauj ikvienam ērti un diskrēti iegādāties prezervatīvus un lubrikantus. Rīgā, Tallinas kvartālā, atklāts Latvijā pirmais šāda veida automāts, kas ļauj iegādāties intīmās veselības produktus jebkurā diennakts laikā. Drīzumā plānots izvietot vēl vairākus desmitus automātu populārākajās pulcēšanās vietās visā Latvijā. Šis ir nozīmīgs solis, lai uzlabotu sabiedrības izpratni par drošām seksuālām attiecībām un samazinātu seksuāli transmisīvo slimību (STS) risku Latvijā.
“Patiess prieks, ka beidzot arī Latvijā! Prezervatīvu pieejamība diskrētā veidā ir veids, kā nodrošināt atbildīgas seksuālās attiecības. Izglītība un prezervatīvu pieejamība palīdz samazināt STS un neplānotu grūtniecību skaitu,” uzsver “Papardes zieds” valdes priekšsēdētāja Iveta Ķelle.
Tirdzniecības automātā pieejami populārākie produkti: “Durex”, “OneTouch”, “Skyn” un Latvijas zīmola “Mylome” prezervatīvi, kā arī lubrikanti. Piedāvājums aptver gan klasiskus prezervatīvus un risinājumus bez lateksa cilvēkiem ar alerģiju, gan arī produktus ar papildu stimulējošiem efektiem. Automāts nodrošina maksimāli diskrētu iepirkšanos ar kartes maksājumu, sniedzot iespēju, ka pie automāta var pavadīt pavisam īsu laiku.
Kā stāsta zīmola “Juno” pārstāvji: “Pirmie pirkumi Tallinas kvartālā jau ir notikuši gan diennakts gaišajā, gan īpaši daudz diennakts tumšajā laikā. Šobrīd otrs šāds automāts atrodas Āgenskalna tirgū un darbojas tirgus darba laikā. Katrs automāts piedāvā vidēji 60 produktu, nodrošinot plašu izvēli un pastāvīgu pieejamību. Automāti tiek attālināti monitorēti un regulāri papildināti.”
Šāda pieejamība ir būtiska, jo starptautiski pētījumi rāda, ka daudzviet Austrumeiropā jauni vīrieši joprojām jūtas neērti, iegādājoties prezervatīvus aptiekā. Saskaņā ar Apvienoto Nāciju iedzīvotāju fonda (UNFPA) un Starptautiskās ģimenes plānošanas federācijas (IPPF) pētījumu, piekļuve kontracepcijas līdzekļiem – īpaši konfidencialitātes nodrošināšana – ir būtisks izaicinājums jauniešu vidū, un joprojām ir nepieciešami jauniešiem draudzīgi pakalpojumi. Lielbritānijā veiktais pētījums, ko publicējis seksuālās veselības testēšanas pakalpojumu sniedzējs “Better2Know”, norāda, ka 54% vīriešu un 57% sieviešu izjūt kaunu, iegādājoties prezervatīvus.
Viegla un diskrēta piekļuve intīmās veselības produktiem veicina to lietošanu, tādēļ šo automātu ieviešana ir nozīmīgs ieguldījums sabiedrības veselībā. “Juno” zīmola kustība iedvesmo cilvēkus runāt atklāti par intimitāti, attiecībām un veselīgu dzimumdzīvi, radot tiem drošu, iekļaujošu un izglītojošu vidi. Zīmols arī aicina iedzīvotājus iesaistīties un ierosināt jaunu automātu atrašanās vietas, sazinoties ar zīmolu platformā “Facebook” (JUNO) vai “Instagram” (juno.love_lv).
Avots: LETA
Medikamentu Informācijas Centrs Farmācijas portāls | Viss par farmāciju