2015. gada nerevidētie konsolidētie finanšu pārskati liecina, ka koncerna “Grindeks” apgrozījums pērn bija 82,9 miljoni eiro, kas ir par 5,6 miljoniem eiro jeb par 6,3% mazāk nekā 2014. gadā, ziņo uzņēmuma pārstāvji. Koncerna neto peļņa, kas attiecināma uz mātes sabiedrības akcionāriem, 2015.gadā bija 1 miljons eiro, salīdzinot ar 2014. gadu, kuru koncerns pabeidza ar 2,5 miljonu eiro zaudējumiem. Bruto peļņas rentabilitāte pagājušā gadā bija 44,4%, savukārt tīrās peļņas rentabilitāte bija 1,2%. 2015.gadā koncerna saražotā produkcija eksportēta uz 70 pasaules valstīm kopumā par 74,4 miljoniem eiro, kas ir par 8,5 miljoniem eiro jeb par 10,2% mazāk nekā 2014. gadā.
“Grindeks” gatavo zāļu pārdošanas apjoms 2015. gadā bija 74,9 miljoni eiro un ir samazinājies, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, par 4,1 miljoniem eiro jeb 5,2%. Pārdošanas apjoms Krievijā, pārējās NVS valstīs un Gruzijā 2015. gadā sasniedza 41,5 miljonus eiro, kas ir par 19 miljoniem eiro jeb 31,4% mazāk nekā 2014.gadā. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ievērojamākais pārdošanas apjoma pieaugums sasniegts Gruzijā – par 25% – un Turkmenistānā – par 37%.
Pateicoties biznesa diversifikācijas stratēģijai un darbības attīstībai jaunos tirgos, pārdošanas apjoms Baltijas un citās valstīs 2015.gadā sasniedza 33,4 miljonus eiro, kas ir par 14,9 miljoniem eiro jeb 1,8 reizes vairāk nekā 2014.gadā. Pārdošanas apjoms Nīderlandē, salīdzinot ar 2014.gadu, ir palielinājies 14,1 reizes, Norvēģijā – 3,3 reizes, savukārt Vjetnamā palielinājies 2,2 reizes un Polijā – 1,8 reizes.
2015.gadā “Grindeks” uzsāka gatavo zāļu formu eksportu uz Franciju, sasniedzot 0,5 miljonu eiro pārdošanas apjomu, kā arī uz Kanādu, sasniedzot 0,3 miljonu eiro pārdošanas apjomu. 2015.gadā Latvijā pārdošanas apjoms sasniedza 6,6 miljonus eiro, kas, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir palielinājies par 1,9 miljoniem eiro jeb par 41,6%.
2015.gadā “Grindeks” papildināja produktu klāstu un ieviesa UDHS (ursodeoksiholskābe) gatavo zāļu formu (kapsulu), kā arī uzsāka šī produkta ražošanu un eksportu uz divām valstīm – Krieviju un Gruziju. “Grindeks” ir paplašinājis arī uztura bagātinātāju klāstu un ieviesis divus jaunus produktus – jaunākās paaudzes pienskābo un bifidobaktēriju kompleksu “Lactobex® Strong” un “Herbastress® miegam”. Abi produkti tiek izplatīti Baltijas valstīs.
2015.gadā aktīvo farmaceitisko vielu pārdošanas apjoms sasniedza 7,2 miljonus eiro, kas ir par 1,8 miljoniem eiro jeb 20,3% mazāk nekā 2014.gadā. Galvenie “Grindeks” aktīvo farmaceitisko vielu eksporta tirgi ir Eiropas Savienības valstis, ASV, Kanāda, Indija un Japāna. “Grindeks” pieprasītākās aktīvās farmaceitiskās vielas 2015.gadā bija oksitocīns, zopiklons, ftorafūrs, detomidīns un ksilazīns.
Šobrīd “Grindeks” savu produkciju eksportē uz 70 pasaules valstīm, un 2016.gadā stratēģiski un mērķtiecīgi koncentrēsies uz darbības attīstību Eiropas Savienībā un Dienvidaustrumāzijas valstīs. Šajos tirgos pārdošanas apjomu plānots audzēt par 30%. Izstrādē ir jauni produkti, ir uzsākta virkne reģistrācijas procedūru daudzās pasaules valstīs, informē uzņēmums.
www.farmacija-mic.lv