Aptieka Daugmalē sākusi strādāt, izmantojot “Mēness aptieka” franšīzes piedāvājumu. Šāds Latvijas zīmola franšīzes biznesa modelis aptiekai nodrošina stabilitāti un paver jaunas perspektīvas tālākai izaugsmei nozarē.
Aptiekas izvēle
Piecus gadus Daugmalē darbojās “Lavandas aptieka”. Pērn tās īpašnieces – pieredzējušās farmaceites Ineta Viļuma un Ilze Kronberga – izlēma izmantot franšīzes priekšrocības: “Pārlūkojām iespējas un izvēlējamies, mūsuprāt, visizdevīgāko – “Mēness aptiekas” franšīzi. Noslēdzām līgumu ar uzņēmumu un vienojāmies par to, kādi uzlabojumi aptiekai ir nepieciešami. Ieguvums ir acīmredzams – aptieka skaisti izremontēta, aprīkota ar jaunām, gaišām mēbelēm, nomainīta jaudīgāka tehnika, arī kases aparāts jauns. Tas viss mums abām finansiāli nebūtu pa spēkam, ja nu vienīgi – ievērojami paaugstinot kādu preču cenas. Taču tagad, arī strādājot zem “Mēness aptieka” zīmola spārna, esam saglabājušās neatkarību – netiekam ierobežotas ne rīcībā, ne lēmumos, varam strādāt ar visām zāļu lieltirgotavām, lai sagādātu tieši to, kas mūsu aptiekas klientiem nepieciešams.”
Mūsdienīgas pārmaiņas
Pārtapšanas gaidās daudzi klienti izteikuši bažas par to, ka zāles un citas preces kļūs dārgākas, ja reiz aptieka būs modernāka, taču tā nav. Šaubas bijušas arī pašām farmaceitēm: vai tiešām aptiekā ir lietderīgi izvietot pašapkalpošanās plauktus? Nu ir skaidrs, ka tie ir nepieciešami – klienti vajadzīgajām precēm piekļūst ātrāk un ērtāk, nekā tad, ja par visām jāpajautā farmaceitam. Aptiekas apmeklētāji mūsdienīgās pārmaiņās vērtē pozitīvi.
“Farmaceitiskā aprūpe mūsu aptiekā tagad noteikti ir vēl augstākā līmeni, – cieši sadarbojamies ar ģimenes ārsti Daugmalē, un mums ir arī vairāk laika, ko atvēlēt katra klienta konsultēšanai. Mēs vienmēr ņemam vērā, ka ir klienti, kuriem saruna par veselību ir pat vairāk nepieciešama, nekā zāles. Cilvēkiem bija svarīgi, lai aptiekā viņus sagaida tās pašās farmaceites,” teic Ilze Kronberga.
Atvēršanas svētki jaunajā aptiekas veidolā pulcēja krietnu pulku Daugmales iedzīvotāju, apliecinot, cik šīs veselības aprūpes iestādes būtisko lomu. “Mēness aptieka” zīmola mārketinga direktore Ligita Lukina atzīst: “Liels prieks, ka jau atvēršanas svētkos ar aptiekas jauno veidolu iepazīties vēlējās tik daudzi daugmalieši. Iepriecina arī tas, ka farmaceitēm ir krietnā sadarbībā nostiprināts kontakts ar ģimenes ārsti Inesi Iļjenkovu. Turklāt esam gandarīti par iespēju, vietējiem iedzīvotājiem sagādāt veselīgu dzīvesveidu atbalstošu dāvinājumu – velonovietni Sociālā dienas aprūpes centra apmeklētāju vajadzībām. Strādāsim, lai Daugmales iedzīvotāji turpmāk varētu pilnvērtīgi izmantot plašās mūsu zīmola aptiekas iespējas un ar to lepotos.”
Ko piedāvā zīmols “Mēness aptieka”
Aptieka Latvijā ir pieejamākā veselības aprūpes daļa. Pacients, kuram nepieciešamas zāles un citi aptiekas produkti, vienlaikus saņem farmaceitisko aprūpi. Ņemot vērā “Mēness aptieka” atpazīstamību, daudzu gadu pieredzi un veiksmīgo darbību, uzņēmums ir izstrādājis franšīzes modeli, ko piedāvā partneriem. Tas ietver profesionālu sadarbību ar dažādiem atbalsta veidiem, sākot no aptieku iekārtojuma un informācijas tehnoloģijām, līdz mārketinga un klientu lojalitātes programmām. Svarīgi, ka klientu ērtībai “Mēness aptieka” tagad ir pieejama arī internetā, “Mēness aptieka” turklāt ir pirmā aptieka Latvijā, kurai ir izstrādāta sava mobilā lietotne, kas pamazām paplašinās pakalpojumu iespējas.
“Esam gandarīti, ka zinoši savas jomas līderi farmaceiti izvēlas franšīzes modeli turpmākai attīstībai kopā ar “Mēness aptieku”. Piedāvātais sadarbības modelis ir pieejams ikvienai aptiekai, kura izrāda interesi kļūt par mūsu partneri. Aptiekas vizuālais noformējums tiek pārveidots atbilstoši “Mēness aptiekas” koncepcijai, taču tā neierobežo franšīzes ņēmēju brīvi izvēlēties preču sortimentu un cenu politiku. Aptiekas īpašnieks saglabā visas īpašumtiesības uz savu uzņēmumu,” skaidro “Sentor Farm aptiekas” valdes priekšsēdētājs Dmitrijs Juskovecs.
Augts aprūpes standarts
Veiksmīgai aptiekas vadīšanai ir izstrādāta darbības rokasgrāmata ar nepieciešamo informāciju. Tāpat franšīzi ieguvušās aptiekas personālam ir iespēja piedalīties uzņēmuma organizētajās apmācībās apkalpošanas prasmju uzlabošanai un darbam ar datorsistēmu, kas nodrošina lojalitātes programmas darbību, kā arī sasaiti ar E-veselības sistēmu. Franšīzes būtiskākā prasība: tās ņēmējam jābūt vēlmei un spējai apkalpot klientus tāpat, kā tas notiek citās “Mēness aptiekās”, – iespējami augstā farmaceitiskās aprūpes kvalitātes līmenī. Savukārt darbinieku izvēle ir franšīzes ņēmēja pārziņā, protams, ņemot vērā obligātās farmaceita un farmaceita asistenta izglītības prasības. Savukārt “Mēness aptieka”, izmantojot franšīzes biznesa modeli, veiksmīgi rūpējas par iedzīvotāju iecienītā zīmola atpazīstamību.
www.farmacija-mic.lv
Foto – no “Sentor Farm aptiekas” arhīva.
_____
* Apmaksāta publikācija.