AS “Olainfarm” ziņo, ka provizoriskie konsolidētie 2019. gada marta rezultāti liecina, ka “Olainfarm” uzņēmumu grupa realizējusi produkciju par 10,8 miljoniem eiro, kas ir par 3% vairāk nekā pērnā gada martā. Savukārt trīs mēnešu provizoriskie pārdošanas rezultāti uzrāda 14% realizācijas pieaugumu attiecībā pret 2018. gada attiecīgo posmu, sasniedzot 34,7 miljonus eiro. “Olainfarm” grupas produkcija trīs mēnešu laikā tika pārdota 47 pasaules valstīs.
Kā paziņojumā presei uzsver AS “Olainfarm” valdes priekšsēdētājs Lauris Macijevskis, uzņēmums šobrīd stiprina vadības komandu; tāpat uzņēmumam esot spējīgi darbinieki, labs produkcijas klāsts un plašs eksporta tīkls. “Mums ir visi priekšnoteikumi, lai pārvarētu uzņēmuma pārvaldības izaicinājumu sekas, un turpinātu ar spēcīgiem izaugsmes rādītājiem,” uzskata Macijevskis.
Martā trīs lielākie koncerna noieta tirgi bija Latvija, kur, salīdzinājumā ar iepriekšējā gada martu realizācijas apjoms pieaudzis par 4%; Krievija, kur šajā pat laika posmā realizācijas apjoms ir samazinājies par 23%, un Baltkrievija ar 26% pieaugumu. Pārdošanas apjomu samazinājumu Krievijā martā ietekmējušas izmaiņas pasūtījumos, jo plānotos medikamentus klienti pasūtīja jau gada sākumā. Martā būtiskas preču piegādes veiktas uz Uzbekistānu, Nīderlandi un Tadžikistānu.
2019. gada trijos mēnešos “Olainfarm” grupas lielākie noieta tirgi saglabājušies nemainīgi – Latvija (īpatsvars 28%), Krievija (26%), Baltkrievija (16%) un Ukraina (8%). Uzņēmuma lielāko tirdzniecības partneru vidū ir arī Uzbekistāna, Nīderlande, Kazahstāna, Vācija, Tadžikistāna un Lietuva. Straujākais pārdošanas pieaugums trīs mēnešu laikā sasniegts Nīderlandē, kur realizēts par 386% vairāk nekā pērn šajā laikā, un Uzbekistānā, kur pārdošana augusi par 39% attiecībā pret pērnā gada 3 mēnešiem. Par 11% augusi realizācija Latvijā un Krievijā. No lielākajiem noieta tirgiem realizācijas samazinājums ir vērojams Kazahstānā (-27%), Vācijā (-19%) un Lietuvā (-34%).
Pēc nekonsolidētajiem provizoriskajiem datiem AS “Olainfarm” martā realizējusi produkciju par 7,9 miljoniem eiro, kas ir par 1% vairāk nekā pērn šai laikā. Pieaugumu galvenokārt ietekmēja apjomu pieaugums Nīderlandē (par 1038%), Kirgizstānā (par 611%) un Tadžikistānā (par 290%). Realizācijas apjomu kritums bija vērojams Krievijā (par 28%) un Ukrainā (par 17%). Nekonsolidētie trīs mēnešu rezultāti liecina, ka AS “Olainfarm” realizējusi produkciju par vairāk nekā 26,5 miljoniem eiro, kas ir par 13% vairāk nekā pērn šai pašā laikā. Atskaites periodā ar plus zīmi strādājuši visi lielākie “Olainfarm” noieta tirgi, izņemot trīs: Vācijā realizācija samazinājās par (19%), Kazahstānā par 21% un Lietuvā par 37%. Trīs mēnešos “Olainfarm” realizācija Nīderlandē augusi par 388%, Uzbekistānā par 39%, Tadžikistānā par 28%.
2019. gada 3 mēnešos AS “Olainfarm” piederošā aptieku tīkla SIA “Latvijas aptieka” realizācija sasniedza 6,6 miljonus eiro, kas ir par 12% vairāk nekā pērn. SIA “Silvanols” apgrozījums atskaites periodā veidoja 1,6 miljonu eiro, demonstrējot 7% pieaugumu pret pagājušā gada 3 mēnešiem. SIA “Tonus Elast” un “Elast Medikl” realizācija 3 mēnešos sasniedza 2,17 miljonus eiro, kas ir par 7% vairāk kā pērn. Veselības centru “Diamed” un “Olainmed” apgrozījums sasniedza 740 000 eiro, savukārt “NPK Biotest” 3 mēnešos realizēja produkciju par 790 000 eiro.