Krūts vēzis ir nāvējošākais vēža tips sievietēm Eiropas Savienībā un šī problēma ir aktuāla arī Latvijā. Lai veicinātu agrīnu diagnosticēšanu un ārstēšanu, kā arī pievērstu sieviešu uzmanību krūšu veselībai kopumā, fonds “Rozā vilciens” sadarbībā ar reklāmas aģentūru McCann Rīga, radījuši sociālu kampaņu, “Tavu krūšu drošībai”. Tā vērsīs uzmanību krūšu veselībai un aicinās sabiedrību ziedot, lai atbalstītu sievietes, kuras skāris krūts vēzis.
Kampaņas galvenais mērķis ir mudināt sievietes reizi mēnesī veikt pašpārbaudi, kā arī iekļaut regulāras ārsta vizītes savā kalendārā un, nepieciešamības gadījumā, veikt papildu izmeklējumus. Kampaņā iekļauta arī video instrukcija, ar kuras palīdzību sievietes var viegli veikt pašpārbaudi.
“Latvijā atsaucība uz krūts vēža skrīninga izmeklējumiem ir viena no zemākajām Eiropas Savienībā un šis cipars jau ilgstoši turas ap 30%. Kampaņas mērķauditorija ir gados jaunākas sievietes, lai rūpes par krūšu veselību kļūtu par ikdienu un sliktā statistika par pagātni,” skaidro Zinta Uskale, fonda “Rozā vilciens” dibinātāja
Realitāte ir skaudra – krūts vēzis ir viens no galvenajiem priekšlaicīgas nāves iemesliem sievietēm Latvijā. Katru gadu no tā mirst ap 410 sieviešu (2022.gadā: 407), bet diagnosticētas tiek ap 1100 sievietes.
“Meklējām jaunu un atmiņā paliekošu veidu, kā parādīt krūšu pašpārbaudi. Lidmašīnās vienmēr tiek demonstrēta drošības instrukcija, lai gan iespēja iekļūt avārijā ir tuvu nullei. Mēs nodomājām: kāpēc tad neradīt krūšu drošības instrukciju, lai pasargātu sievietes tepat uz zemes? Krūts vēzis skars aptuveni katru 8. sievieti Latvijā, tāpēc labāk tiešām metaforiski piesprādzēties!” saka Sintija Popena, McCann Rīga radošā direktore un kampaņas koncepcijas autore.
Kopš fonda “Rozā vilciens” dibināšanas 2014.gada decembrī, tas sniedzis nozīmīgu atbalstu vairāk nekā 1000 sievietēm, kuras slimojušas ar krūts vēzi. Arī šogad fonds vēlas nodrošināt mūsdienīgu atbalstu sievietēm ar krūts vēža diagnozi – individuālas konsultācijas pie psihologa vai psihoterapeita un nodarbības pie fizioterapeita. Fonda mērķos ietilpst arī pieredzes apmaiņas veicināšana slimnīcu personālam un speciālistiem, kā arī informatīvu materiālu sagatavošana.
Vairāk par kampaņu un iespēju atbalstīt sievietes, kuras skāris krūts vēzis: https://pupkultura.lv/
Kampaņas rullītis: https://youtu.be/ba10qTTFbMM?si=BZzEAg6OAf4x1cDG
Kampaņa tapusi sadarbībā ar Novartis, Roche, Bauerfeind, We Shoot Stories, Audilla, Mindshare, White Label un McCann Riga.
Avots: LETA