Sākums » E-veselība » E-veselības sistēmā traucēta darbnespējas lapu izsniegšana
E-veselības sistēmā traucēta darbnespējas lapu izsniegšana

E-veselības sistēmā traucēta darbnespējas lapu izsniegšana

Pirmdien, 17. februārī. e-veselības sistēmā ir traucēta e-darbnespējas lapas moduļa darbība, kas var ietekmēt arī citu e-veselības funkcionalitāšu, piemēram, e-recepšu darbību, nacionālai ziņu aģentūrai LETA pavēstīja Nacionālā veselības dienesta pārstāve Sintija Gulbe.

Viņa uzsvēra, ka e-veselības speciālisti šobrīd strādā, lai sistēmas darbība iespējami ātri tiktu atjaunota.

Īslaicīgs sistēmas darbības pārtraukums tika konstatēts arī aizvadītajā piektdienā no plkst.10.15 līdz plkst.10.23, taču darbība tika ātri atjaunota, norādīja NVD pārstāve. Savukārt no 16.februāra plkst.22 līdz nākamās dienas plkst.8 e-veselībā noritējuši sistēmas uzlabošanas darbi, kā laikā varēja rasties īslaicīgi darbības traucējumi, informēja Gulbe.

NVD atgādina, ka gadījumā, ja e-veselības sistēmas darbībā ir traucējumi un pacientam nepieciešams izrakstīt e-recepti, ārsts ir tiesīgs to izrakstīt papīra formā. Šīs receptes elektronizēšanu jeb ievadi e-veselības sistēmā veiks aptiekā, tiklīdz tas būs iespējams.

Savukārt, ja nepieciešams atvērt e-darbnespējas lapu, ārsts var veikt atzīmi par traucējumiem pacienta medicīniskajā dokumentācijā un atvērt e-darbnespējas lapu nākamo piecu darba dienu laikā, norādot e-veselības sistēmā darbnespējas perioda pirmo dienu.

Gadījumā, ja iedzīvotājam e-receptes zāles ir nepieciešamas steidzami, NVD aicina iedzīvotāju sazināties ar savu ģimenes ārsta praksi, lai konsultētos par iespēju saņemt papīra recepti vai vērsties pie dežūrārsta, kas sniedz medicīnisku palīdzību ārpus ģimenes ārstu darbalaika un tāpat kā ģimenes ārsti ir tiesīgi izrakstīt darbnespējas lapas un receptes.

Savukārt neatliekamos gadījumos, kad apdraudēta veselība vai dzīvība, iedzīvotāji aicināti vērsties tuvākās slimnīcas uzņemšanas nodaļā vai sazināties ar Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu.

Jautājumu gadījumā par e-veselības pakalpojumu izmantošanu, kā arī par ieteicamo rīcību sistēmas tehnisku traucējumu gadījumā, NVD aicina zvanīt e-veselības lietotāju Atbalsta dienestam katru dienu no plkst.8 līdz plkst.20. Iedzīvotāji tiek aicināti zvanīt uz numuru 67803300, savukārt speciālisti – 67803301.

Jau ziņots, ka Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas deputāti nesen pauda bažas par e-veselības projektu, norādot uz NVD statistikas datiem kas liecina, ka pērn decembrī sistēmas darbībā tika konstatēti 233 dīkstāves gadījumi. NVD pārstāve Līga Voitkeviča skaidroja, ka sistēmas nefunkcionēšanas gadījumi radušies, jo notika sistēmas uzlabojumi.

Latvijas Ģimenes ārstu asociācijas prezidente Sarmīte Veide toreiz pauda bažas par decembra dīkstāvēm e-veselības sistēmā, tādējādi akcentējot sekas, kādas uz pacientiem un ārstniecības personālu atstāj šādi sistēmas traucējumi, piebilstot, ka tādā gadījumā tradicionālā recepšu izrakstīšanas metode ir daudz drošāka.

Atspēkojot minēto kritiku, NVD direktors Edgars Labsvīrs teica, ka lielākās problēmas ir finansējuma aizplūšana un dienesta nespēja noturēt darbiniekus. Viņš skaidroja, ka otrais faktors ir cieši saistīts ar nepietiekamo atalgojumu, kas tiek piedāvāts konkrētām pozīcijām.

 

www.farmacija-mic.lv

2 komentāri

  1. uztura bagātinātājs

    Neviens nepalīdzēs . Taču paraudāt vēl nav aizliegts.

  2. Un ko darīt, ja e-receptes ir izrakstītas citā dienā, bet pacients ir nodomājis tās izņemt piem. 17II – atvainojiet , e-veselība nestrādā.
    Labi, izņems 18II, atvainojiet e-veselība atkal nestrādā!

Jūsu komentārs

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.Atzīmētie lauki ir obligāti *

*