Sākums » Farmācija » Aptiekas aicina NVD pārdomāti risināt e-veselības sistēmas problēmas
Aptiekas aicina NVD pārdomāti risināt e-veselības sistēmas problēmas

Aptiekas aicina NVD pārdomāti risināt e-veselības sistēmas problēmas

Pārstāvot aptieku intereses, biedrība “Aptieku īpašnieku asociācija” (AĪA) kopš e-receptes apkalpošanas sākuma ir apkopojusi problēmas, kas saistītas ar e-veselības lietošanu. Lai kopīgi novērstu konstatētās problēmas un pilnveidotu e-veselības sistēmu, biedrība ir vērsusies pie Nacionālā veselības dienesta (NVD) ar ierosinājumiem un priekšlikumiem, ziņo biedrības pārstāvji.

Aptiekas jau vairākkārt ir saņēmušas informāciju no NVD par e-veselības sistēmas tehniskajiem darbiem, kuru rezultātā aptiekas darba laikā ir paredzami traucējumi e-veselības sistēmas darbībā. To dēļ bijuši pārtraukumi e-receptes apkalpošanā ne tikai vakara stundās, bet arī dienas laikā. Šādos brīžos, kad e-veselības sistēma nestrādā, klienti vai nu ilgi gaida vai neapmierināti pamet aptieku, nesaņemot nepieciešamās zāles pret e-recepti, par ko vaino farmaceitus un aptiekas, norāda biedrība. Dažkārt e-veselības sistēma mēdz strādāt ar tehniskām problēmām, t.i., ar īslaicīgiem pārtraukumiem. Pat dažu minūšu pārtraukums rada darba grūtības farmaceitam, taču visvairāk – aptiekas klientam, gaidot, kamēr e-veselības sistēma atsāks strādāt. Kopumā tas iedragā uzticamību šai sistēmai un paildzina adaptācijas laiku lietošanai gan no klientu, gan farmaceitu puses, uzskata AĪA.

Biedrība norāda, ka no aptiekām saņem sūdzības, ka farmaceiti un farmaceitu asistenti, kas uzsākuši darbu citā aptiekā, nevar lietot e-veselību, jo savlaicīgi nenotiek datu apmaiņa starp NVD datu bāzi un Latvijas Farmaceitu biedrības Farmaceitu un farmaceita asistentu reģistru. Rezultātā arī cieš pacienti, jo aptiekas darbinieki nevar lietot e-veselību un apkalpot pacientiem izrakstītās e-receptes. Kā vēl viens risināms jautājums uzlūkojams arī tas, ka nav dokumenta, kas reglamentētu NVD rīcību pēc problēmas pieteikšanas no aptieku puses, uzskata AĪA.

“Minētās problēmas saskatām kā kopīgā darbā risināmas un lūdzam Nacionālajam veselības dienestam e-veselības sistēmas tehniskos uzlabošanas darbus veikt diennakts nakts periodā, lai tas skartu pēc iespējas mazāk e-veselības sistēmas lietotājus un aptieku klientus. Tāpat lūdzam veikt visus nepieciešamos tehniskos e-veselības sistēmas uzlabojumus, lai nākotnē nerastos sistēmas darbības pārtraukumi, kā arī maksimāli samazinot gadījumus, kad e-veselības sistēmas darbība tiek pārtraukta. Automatizēta datu apmaiņa ar Latvijas Farmaceitu biedrību atrisinātu lietotāju reģistrēšanu bez aizkavēšanās. Aptiekas novērtētu arī pienācīgu lietotāju atbalsta nodrošinājumu, sniedzot skaidru un saprotamu atbildi par problēmas novēršanu un reakcijas laiku,” savā izplatītajā paziņojumā pauž AĪA.

Aptiekas aicina NVD veikt uzlabojumus e-veselības sistēmas darbībā un tehnisko uzlabojumu darbu organizēšanā, ņemot vērā norādītās problēmas, lai aptiekas turpmāk varētu paļauties uz e-veselības sistēmas darbības nepārtrauktību un aptiekas apmeklētājiem zāles pret e-receptēm varētu izsniegt bez aizkavēšanās, paziņojumā pauž aptieku īpašnieki.

 

www.farmacija-mic.lv

8 komentāri

  1. Septiņi klikšķi, + pers. kods. Kas tā ir par e-recepti tādā dadījumā? Ja būtu normāli – noskenējam id karti pacientam, noskenējam preci un atā. Klikšķināšana tikai tad, ja kkas specifisks – piemēram, daļēja izsniegšana. Tad tā būtu e-recepte. Tagad kas tā par e-recepti, ja tāpat viss jāieklikšķina farmaceitam…

    • Es arī par to pašu. Visticamāk tie ir lauku aptieku farmaceiti, kurus viss apmierina. Tā nav normāla izsniegšana. Vieni vienīgi klikšķi un tad jāsāk tik domāt par klikšķināšanu vien un kur pareizi ieklikšķināt. Ārprāts!

      • lauku farmaceite

        Manuprāt,tieši lauku aptiekām būs grūtības,jo reti kurā ir modernās kases sistēmas ,pieslēgtas datoriem ar attiecīgam programmām. Ir kases aparāts,kompensējamo zāļu grāmatiņa un dators citā telpā. Un ,kad “pazūd” elektrība,pat telefons nedarbojas.

  2. es pilnībā atbalstu zīlītes teikto

  3. Saskaitīju- tīklā, kur es strādāju, lai izsniegtu e-rp , jāizdara 7 klikšķi ar peli plus personas kods un zāles ir grozā. Tāpēc es personīgi neuztraucos, ja vien tā sistēma neuzkaras pavisam. Un farmaceitam izpaliek ārsta datu bakstīšana katrai rp.

    • Zīlīte! 7 klikšķi vienai receptei vai 20 e-receptēm, kā bieži ir vienam pašam pacientam?!! 7 klikšķi reiz 20 – Jums liekas normāli???! Ērti meklēt zāles??!! – skraidīt no datora līdz plauktam pa 3 reizēm katram medikamentam – jo jāzina nosaukums, deva un daudzums un to nu atcerēties, ja pacientam izrakstīja 20 e-rec. + vēl ne visas vēlas un tad sāk domāt, ko vajag ko ne, tad lūdz parādīt kastīti, tad atkal pārdomā ņemt, tad prasa lētāku analogu, BET tad atkal jāatgriežas pie datora, jo jāpaskatās deva utt!!!!!!!! Vai Jūs gadījumā nestrādājat laukos?! Vai tomēr tā ir centrālā aptieka?!

  4. NVD vēl ir 2 nedēļas, lai pārtrauktu šo haosu līdz vēl kādam attālākam laikam. Vajag vēl naudiņu aizņemties no ES, kad būs pietiekami, tad programmiņu ieslēgt, bet pagaidām atlikt šo procesu.
    Programma pašlaik ir drausmīga! Bremze, tā ir ņirgāšanās par visu med. personālu!

    • Pilnībā piekrītu Zanei!!!

      Gan sistēmas, gan atbalsta, kurš nav spējīgs atrisināt aptieku problēmas, kvalitāte iz zemāka par “plintusa” līmeni!!! Vienīgi ko var ieteikt visiem, paspēt iepirkties ar medikamentiem pirms jaunā gada, baidos ka pēc tam tas nebūs iespējams tehnisku iesmēlu dēļ!!!

Jūsu komentārs

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.Atzīmētie lauki ir obligāti *

*