Sākums » Farmācija » “Grindeks” koncerna apgrozījums pērn audzis par 27%
“Grindeks” koncerna apgrozījums pērn audzis par 27%

“Grindeks” koncerna apgrozījums pērn audzis par 27%

28.februārī akciju sabiedrības “Grindeks” “Nasdaq Riga” iesniegtie 2016.gada nerevidētie konsolidētie finanšu pārskati liecina, ka koncerna apgrozījums 2016.gadā bija 105,4 miljoni eiro, kas ir par 22,7 miljoniem eiro jeb par 27% vairāk nekā 2015. gadā, ziņo uzņēmuma pārstāvji. Savukārt koncerna neto peļņa, kas attiecināma uz mātes sabiedrības akcionāriem, 2016.gadā bija 9,4 miljoni eiro, kas, salīdzinot ar 2015.gadu, ir palielinājusies par 8,4 miljoniem eiro jeb 9,1 reizi. Bruto peļņas rentabilitāte 2016.gadā bija 55%, savukārt tīrās peļņas rentabilitāte bija 9%. 2016.gadā koncerna saražotā produkcija eksportēta uz 71 pasaules valsti kopumā par 95,7 miljoniem eiro, kas ir par 21,7 miljoniem eiro jeb par 29% vairāk nekā 2015.gadā.

“”Grindeks” 2016.gada rezultāti ir iepriecinoši un apliecina, ka mēs spējam izmantot savas priekšrocības. Atgūstam savas pozīcijas Krievijā un citās NVS valstīs, kā arī dinamiski attīstāmies jaunajos tirgos,” norāda AS “Grindeks” padomes priekšsēdētājs Kirovs Lipmans. “Darbības pārstrukturizācijai, kura ilga vairākus gadus, ir pārliecinoši labi rezultāti, tāpēc esmu drošs, ka 2017.gadā apgrozījumu palielināsim ne mazāk kā par 10%.”

“Viena no “Grindeks” stiprajām pusēm ir darbinieki, tāpēc iepriekšējā un nākamajos gados personāla politikai tiks veltīta īpaša uzmanība, attīstot uz rezultātu orientētu motivācijas sistēmu un stiprinot komandu. Viens no būtiskākajiem soļiem ir padomes lēmums palielināt darbinieku algas saskaņā ar katra darbinieka individuālo sniegumu,” sola Lipmans.

“Grindeks” gatavo zāļu pārdošanas apjoms 2016.gadā bija 97,5 miljoni eiro un ir palielinājies, salīdzinot 2015.gadu, par 23,6 miljoniem eiro jeb 32%. Pārdošanas apjoms Krievijā, pārējās NVS valstīs un Gruzijā 2016.gadā sasniedza 58,2 miljonus eiro, kas ir par 16,9 miljoniem eiro vai 41% vairāk nekā 2015.gadā. Novērtējot iespējamos valūtas riskus, “Grindeks” savu darbību Vidusāzijas valstīs ierobežoja, tādējādi, samazinot eksporta apjomu uz šīm valstīm. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, 2016. gadā ievērojamākais pārdošanas apjoma pieaugums sasniegts Krievijā – 2,1 reizes, Moldovā – par 17%, Ukrainā – par 12%, Baltkrievijā – par 10% un Gruzijā – par 10%.

Pateicoties biznesa diversifikācijas stratēģijai un darbības attīstībai jaunos tirgos, pārdošanas apjoms Baltijas un citās valstīs 2016.gadā sasniedza 39,3 miljonus eiro, kas ir par 6,8 miljoniem eiro jeb 21% vairāk nekā 2015. gadā. Pārdošanas apjoms, salīdzinot ar 2015.gadu, Dānijā ir palielinājies 58,2 reizes, Mongolijā – 7,6 reizes, Beļģijā – 6,9 reizes, Tunisijā – 4,3 reizes, Horvātijā – 2,7 reizes, Nigērijā – 2,3 reizes, Nīderlandē – 2,1 reizi, savukārt Spānijā palielinājies par 2 reizēm. Pārdošanas apjoms Latvijā 2016. gadā sasniedza 7,3 miljonus eiro, kas, salīdzinot ar 2015. gadu, ir palielinājies par 1,3 miljonu eiro jeb par 21%. Ievērojams pārdošanas apjoma pieaugums 2016. gadā, salīdzinot ar 2015. gadu, bija arī pārējās Baltijas valstīs – Lietuvā par 21% un Igaunijā – par 11%.

2016.gadā aktīvo farmaceitisko vielu pārdošanas apjoms sasniedza 6,3 miljonus eiro, kas ir par 0,9 miljoniem eiro jeb 11,9% mazāk nekā 2015.gadā. Pašu vajadzībām, proti, gatavo zāļu formām, 2016. gadā uzņēmums saražoja par 2,2 reizēm vairāk aktīvo farmaceitisko vielu. Šajā periodā lielākais “Grindeks” aktīvo farmaceitisko vielu eksports tika veikts uz ES valstīm, ASV, Austrāliju un Japānu. “Grindeks” pieprasītākās aktīvās farmaceitiskās vielas 2016. gadā bija oksitocīns, zopiklons, droperidols, detomidīns un pimobendāns, ziņo uzņēmuma.

Kā norāda “Grindeks” valdes priekšsēdētājs Juris Bundulis, straujo apgrozījuma un peļņas rādītāju kāpumu 2016. gadā veicināja gatavo zāļu formu pārdošanas apjoma pieaugums, kā arī biznesa procesu un pārvaldības pilnveide. “Sasniegtā pamatā ir pastāvīga un mērķtiecīga ilgtermiņa sadarbība ar pacientiem, klientiem un partneriem. Šobrīd eksportējam jau uz 71 pasaules valsti un pie sasniegtā noteikti neapstāsimies. Mūsu darbinieku zināšanas, pieredze starptautiskajos tirgos un pieprasītie produkti ir mūsu konkurētspējas garants,” uzskata Bundulis.

www.farmacija-mic.lv

Jūsu komentārs

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.Atzīmētie lauki ir obligāti *

*