Sākums » Farmācija » “Olainfarm” koncerna realizācijas apjoms desmit mēnešos audzis par 17%
“Olainfarm” koncerna realizācijas apjoms desmit mēnešos audzis par 17%

“Olainfarm” koncerna realizācijas apjoms desmit mēnešos audzis par 17%

Zāļu ražotāja “Olainfarm” koncerna realizācijas apjoms pēc provizoriskiem datiem šogad desmit mēnešos salīdzinājumā ar 2018 .gada attiecīgo periodu palielinājies par 17% un bija 118,821 miljons eiro, ziņo nacionālā informācijas aģentūra LETA.

Tostarp straujākais realizācijas pieaugums gada desmit mēnešos salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu “Olainfarm” koncernam bija Nīderlandē – 3,1 reizi, Uzbekistānā – par 39%, Tadžikistānā – par 34% un Krievijā – par 40%, savukārt realizācijas apmērs samazinājies Lietuvā – par 21% un Ukrainā – par 1%. Vienlaikus lielākie noieta tirgi bija Krievija (33%), Latvija (27%), Baltkrievija (12%) un Ukraina (8%).

Uzņēmums skaidrojis, ka lielais pārdošanas apmēru pieaugums Krievijā šī gada otrajā pusē lielā mērā ir saistīts ar jaunu regulējošo prasību ieviešanu šajā valstī – no nākamā gada janvāra tirdzniecībā pieejamiem medikamentu iepakojumiem jābūt izsekojamiem visā piegādes ķēdē, tāpēc katram iepakojumam jābūt unikālam sērijas numuram. Tādējādi lielākie “Olainfarm” produkcijas izplatītāji iepērk medikamentu krājumus, kurus plāno realizēt nākamā gada laikā.

“Pārliecinoši uzņēmuma pārdošanas rezultāti tiek uzrādīti arī oktobrī. Straujais pieaugums Krievijas tirgos galvenokārt saistīts ar Krievijas jaunajām zāļu verifikācijas prasībām, kas stāsies spēkā no 2020.gada janvāra. Sadarbības partneri veido uzkrājumus noliktavās, līdz ar to sagaidām, ka nākamā gada pirmajos mēnešos šajos tirgos pārdošanas apmēri būs mazāki. Jāuzsver, ka “Olainfarm” ir laicīgi gatavs Krievijas zāļu verifikācijas prasību ievērošanai. Prasību izpilde palīdzēs mums saglabāt konkurētspēju Krievijas un NVS noieta tirgū arī turpmāk,” norādījis “Olainfarm” valdes priekšsēdētājs Lauris Macijevskis.

2019.gada desmit mēnešos “Olainfarm” piederošā aptieku tīkla SIA “Latvijas aptieka” realizācija sasniedza 21,532 miljonus eiro, kas ir par 8% vairāk nekā gadu iepriekš, meitasuzņēmuma SIA “Silvanols” apgrozījums bija 4,827 miljoni eiro, kas ir par 3% mazāk nekā gadu iepriekš, bet SIA “Tonus Elast” un “Elast Medikl” realizācija bija veidoja kopumā 8,062 miljonus eiro, kas ir par 1% mazāk. Savukārt veselības centru “Diamed” un “Olainmed” apgrozījums sasniedza 2,611 miljonus eiro, bet Baltkrievijas meitasuzņēmuma “NPK Biotest” – 2,559 miljonus eiro.

Pēc nekonsolidētajiem “Olainfarm” provizoriskajiem rezultātiem, produktu realizācija šogad desmit mēnešos veidoja 91,814 miljonus eiro, kas ir par 19% vairāk nekā attiecīgajā periodā 2018. gadā. Straujākais realizācijas pieaugums šogad desmit mēnešos uzņēmumam bija Nīderlandē – 3,1 reizi, Itālijā – par 50%, kā arī Krievijā un Uzbekistānā – par 39%, bet kamēr realizācija samazinājās Ukrainā – par 3%. Vienlaikus lielākie noieta tirgi bija Krievija (40%), Latvija (16%), Baltkrievija (12%) un Ukraina (10%).

Oktobrī “Olainfarm” koncerna realizācija bija 20,024 miljonu eiro apmērā, kas ir par 57% vairāk nekā gadu iepriekš. Lielākais realizācijas pieaugums bija Nīderlandē – 31 reizi, Gruzijā – 3,6 reizes, Tadžikistānā – 2,9 reizes un Krievijā – 2,6 reizes, savukārt realizācija samazinājās Uzbekistānā – par 8% un Ukrainā – par 5%. Vienlaikus koncerna lielākie noieta tirgi bija Krievija (52%), Latvija (18%), Baltkrievija (9%) un Ukraina (5%).

“Latvijas aptieka” realizācija oktobrī veidoja 2,361 miljonu eiro, “Silvanols” apgrozījums bija 643 000 eiro, “Tonus Elast” un “Elast Medikl” realizācija veidoja kopumā 924 000 eiro, veselības centru “Diamed” un “Olainmed” apgrozījums bija 295 000 eiro, bet “NPK Biotest” – 300 000 eiro.

Pēc nekonsolidētajiem “Olainfarm” rezultātiem, produktu realizācija oktobrī veidoja 16,892 miljonus eiro, kas ir par 73% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Lielākais realizācijas pieaugums kompānijai minētajā laika periodā bija Nīderlandē – 31 reizi, Gruzijā – 3,1 reizi, Krievijā – 2,9 reizes, Tadžikistānā – 2,6 reizes un Polijā – 2,2 reizes, savukārt realizācija samazinājās Uzbekistānā – par 8% un Ukrainā – par 5%. Lielākie noieta tirgi bija Krievija (59%), Latvija (10%), Baltkrievija (9%) un Ukraina (6%).

2019. gada desmit mēnešos “Olainfarm” ir sasniedzis 93% no visa šajā gadā plānotā nekonsolidētā apgrozījuma un 89% no gadā plānotā konsolidētā apgrozījuma. Pēc “Olainfarm” aplēsēm, uzņēmuma nekonsolidētais apgrozījums šogad sasniegs 99 miljonus eiro, savukārt konsolidētais apgrozījums – 133 miljonus eiro, ziņo LETA.

www.farmacija-mic.lv

Jūsu komentārs

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.Atzīmētie lauki ir obligāti *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.